آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران
آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران

ویژگی و کاربرد پروفیل نبشی چیست ؟

در صنعت ساختمان سازی مصالح زیادی برای مقاومت و استحکام ساختمان استفاده می شود. که از پرکاربرد ترین آن ها می توان به پروفیل ها اشاره کرد. پروفیل نبشی یکی از انواع پروفیل ها می باشد که در صنعت ساخت و ساز و پروژه های عمرانی، بسیار از این محصول استفاده می شود. در ادامه می توانید با همراهی ما، بیشتر با ویژگی و کاربرد های پروفیل نبشی آشنا شوید، پس نیاز است که ابتدا به پاسخ سوال نبشی چیست ، بپردازیم.

پروفیل نبشی چیست ؟

نبشی که با عنوان براکت L یا آهن زاویه ای شناخته می شود، یک براکت فلزی به شکل زاویه مناسب است. نبشی درواقع نوعی از پروفیل ها می باشد که، سطح مقطع آن دو ضلع عمود بر هم هستند. به دو ضلع سازنده روی مقطع، معمولا بال گفته می‌شود و در نوع معمول آن زوایه میان۲ بال ۹۰ درجه است.

نبشی که در نقشه های ساختمانی با حرف L نشان داده می شود، اگردو بال آن مساوی باشند، عددی به عنوان سایز بال بعد از حرف L درج می شود. در این صورت به این نوع نبشی، نبشی بال مساوی گویند. اما در بعضی موارد طول بال ها نا مساوی است که به آن نبشی بال نامساوی می گویند.

نبشی را می توان یکی از پرکاربرد ترین مقاطع فولادی در ساخت و ساز سازه های اساسی و زیربنای مهم ترین تجهیزات نیازمند آهن دانست. از این رو، آشنایی با ویژگی و کاربرد این محصول و یا حتی عدم استفاده از آن بسیار حیاتی و مهم است. در ادامه می توانید با کاربرد نبشی آشنا شوید.

 

ویژگی نبشی

 

ویژگی های نبشی چیست ؟

از ویژگی های نبشی این است که مقاومت بالایی در برابر تنش ها و فشار های وارده به ساختمان از خود نشان می دهد. به همین جهت استفاده از آن موجب می شود سازه ساخته شده قدرت بیشتری در تحمل فشار های وارده داشته باشد. از این رو به طور معمول استفاده از این مقطع در ساخت پروژه های ساختمانی با وزن بالا بسیار کاربردی است.

ویژگی منحصر به فرد نبشی که این محصول را از دیگر انواع پروفیل ها و فلزات استفاده شده در صنعت ساختمان متمایز می سازد، قیمت نبشی می باشد که نرخ کمتری را در مقایسه با سایر محصولات فولادی و بر اساس کاربرد خود دارد. از نبشی می توان به عنوان اجزای سازنده در بسیاری از پروژه های کم هزینه و پروژ های کوچکی که استقامت بالایی نیاز دارند استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به دارا بودن وزن های متفاوت، قابلیت دسترسی بالای آن، نگهداری آسان، و قابل بازیافت بودن نبشی اشاره کرد.

کاربرد نبشی چیست ؟

نبشی ها در انواع مختلفی تولید می شوند و کاربرد های فراوانی در صنعت و ساختمان ساز دارند. این محصول به دلیل کارایی‌های متنوع و زیادی که دارد به عنوان یک عنصر فولادی همه کاره شناخته می‌شود که با توجه به طرح ارائه شده توسط مهندسین، نبشی‌ها را بصورت شاخه و خرد شده به کار می‌برند.

از رایج ترین کاربرد های نبشی می توان به استفاده از این محصول به عنوان تکیه گاه در قسمت های مختلف ساختمان است. زیرا به علت فرم نبشی و قابلیت تحمل بار آن، در چنین کاربری هایی استفاده از آن بسیار مناسب است.

علاوه بر کاربرد ذکر شده در خصوص نبشی می توان به استفاده از این محصول در ایجاد پشت بند در فاصله میان ستون ها برای مهار نیروی جانبی وارده به ستون ها در حین زلزله و اعمال بار مازاد بر سازه است، اشاره کرد. و با کمک نبشی می توان به این هم دست یافت که با استفاده از صفحات برشی و اتصال جوشی یا پیچی آن ها به بالا و پایین ستون ها و سپس به کارگیری نبشی ها به طور ضربدری بین دو ستون می توان نیرو های جانبی را مهار کرد.

 

کاربرد نبشی

 

از پروفیل نبشی برای ساخت ستون، و خرپاهای به کار رفته در اسکلت فلزی، ساخت پایه های ستونی نظیر پایه فنس ، ساخت پلکان و سقف های شیروانی می توان استفاده کرد.

کاربرد نبشی فقط به استفاده در ساختمان سازی محدود نمی گردد. از این رو از دیگر کاربرد های این محصول می توان به استفاده از آن در ساخت قفسه های آهنی، ساپورت لوله در نیروگاه ها، پتروشیمی ها و خطوط لوله، ساخت پایه برای تجهیزات ترافیکی، و ساپورت برای سینی های کابل برق نیز اشاره کرد.

برای کار با نبشی و استفاده از آن فقط کافی است کمی تجربه در جوشکاری و ساختن لوازم و کمی نیز آشنایی با ابزاری مانند ابزار جوشکاری و کنده کاری فلزات داشته باشید. از این رو در هنگام استفاده از آن دچار مشکل نخواهید شد.

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته در خصوص ویژگی و کاربرد های نبشی و آشنایی که شما با این محصول پیدا کردید، می توانید در هنگام استفاده از ان بهتر عملکرده و تمام ملزومات لازم را هنگام به کار گیری آن انجام دهید. تا بتوانید سازه ای مستحکم داشته باشید.

نمی توان گفت نبشی تنهاترین و مهم ترین محصول پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی می باشد، زیرا پیش از آن میلگرد و تیرآهن هستند که نقی حیاتی در ساخت سازه ایفا می کنند.

شما می توانید برای تهیه تمامی این محصولات در سایز های مختلف با آهن 118 از طریق شماره 54473_021 تماس حاصل فرمایید و پیش از خرید از مشاوره رایگان کارشناسان فروش این شرکت نیز بهره مند شوید.

ویژگی های میلگرد ساده چیست ؟

کسانی که با صنعت ساخت و ساز سر و کار دارند، قطعا با میلگرد آشنایی دارند. با توجه به مقاله انواع میلگرد دریافتیم که میلگرد های در سایز ها و جنس های مختلفی در بازار موجود می باشند که ما توانیم بر اساس نیاز خود میلگرد های مختلف را خریداری کنیم یا از سایت فروشگاه اینترنتی آهن 118 لیست قیمت میلگرد را مشاهده کرد و خرید خود را انجام دهیم. اما سوالی که مطرح می شود این است که یکی از انواع میلگرد ها که به نام میلگرد ساده معروف است چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ در این مقاله میخواهیم به معرفی میلگرد ساده بپردازیم تا شما در هنگام خرید و استفاده از این محصول با مشکل مواجه نشوید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

میلگرد ساده چیست ؟

همانطور که می دانید میلگرد ها از نظر شکل ظاهری به دو دسته میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم بندی می شوند. پس در معرفی و تعریف عامیانه میلگرد ساده، می توان گفت میلگردی که ظاهری صاف و رویه بدون آج داشته باشد را میلگرد ساده می گویند.

و اما در پاسخ به سوال میلگرد ساده چیست باید گفت: میلگرد ساده یا میلگرد بدون آج یکی از انواع میلگرد ها می باشد که مقطعی توپر و آرماتوری فولادی محسوب می شود و در ساختمان سازی در میان بتن ها از آن استفاده می شود. مقطع توپر منظور محصولات فولادی هستند که با سطح مقطعی دایره ای، مستطیل و یا شش ضلعی طولی بسیار زیادی دارند.

میلگرد ساده توسط شرکت های زیادی در داخل و خارج کشور برای مصارف گوناگون تولید و به بازار عرضه می شوند، این میلگرد طبق استاندارد ملی ایران 3132 ISIRI ساخته شده و در استاندارد به میلگرد A1 یا S240 آن را می شناسند.

این نوع میلگرد در بازار آهن با سایز های مختلفی تولید و عرضه می شود و به صورت شاخه و کلاف به فروش می رسد و در پروژه های ساختمانی برای جبران مقاومت کششی بتن مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از سایز های میلگرد ساده ویژگی ها و کاربرد های متفاوتی دارند که در ادامه این مطلب ویژگی های این محصول را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

ویژگی میلگرد ساده

ویژگی های میلگرد ساده

در معرفی ویژگی های میلگرد ساده می توان به خواص مکانیکی ، مشخصات وزنی ، قابلیت فرم پذیری ، خاصیت جوشکاری و قابلیت آبکاری آن اشاره کرد. در ادامه هر کدام از این ویژگی ها را شرح خواهیم داد.

1. خواص مکانیکی

خواص مکانیکی میلگرد ساده شامل مقاومت کششی و تنش تسلیم آن می باشد که مقاومت کششی آن 360 نیوتن بر میلی متر می باشد  و تنش تسلیم آن نیز 240 نیوتن بر میلی متر می باشد.

2. مشخصات وزنی

وزن میلگرد عموما بر حسب کیلوگرم به ازای یک متر طول محاسبه می شود. از این رو وزن یک شاخه آن از ضرب عدد مذکور در 12 متر، برای شاخه های استاندارد و عدد 9 برای میلگرد نرمال به دست می آید.

از پارامتر های دیگری که برای محاسبه وزن میلگرد استفاده می شود، پارامتر Flache ، پارامتر G و پارامتر W می باشد که Flache بیان کننده سطح میلگرد در طول یک متر بر حسب سانتی متر مربع می باشد. G بیان کننده وزن میلگرد در طول یک متر می باشد و W نشان دهنده گشتاور مقاومت می باشد و از ان برای تخمین مقاومت میلگرد استفاده می شود.

3. قابلیت فرم پذیری

جنس فولاد به کار رفته در میلگرد ساده مشخص کننده مقدار فرم پذیری این محصول می باشد. با توجه به تنش تسلیم و مقاومت کششی میلگرد ساده می توان خاصیت فرم پذیری آن را تخمین زد. علاوه بر این از طریق مقدار کربن به کار رفته در این نوع میلگرد می توان قابلیت فرم پذیری آن را محاسبه کرد به گونه ای که هر چه مقدار کربن کمتری در این نوع میلگرد به کار رفته باشد آن میلگرد قابلیت فرم پذیری بالایی دارد. در نتیجه از میلگرد هایی که خاصیت فرم پذیری آن ها بالا می باشد در صنعت ساختمان به وفور استفاده می شود زیرا خم کاری این نوع میلگرد ها به آسانی انجام می شود.

4. خاصیت جوش پذیری

جنس فولادی که میلگرد از آن ساخته می شود سبب شده از قابلیت جوشکاری بالایی برخوردار باشد، که این ویژگی میلگرد ساده به عنوان مهم ترین مزیت های آن به شمار می رود. لازم به ذکر است که جوشکاری میلگرد ساده با فرآیند های از قبیل برق، Co2 و... و قابل انجام است.

 

مشخصات میلگرد

کلام آخر

با توجه به توضیحاتی که در خصوص میلگرد ساده در اختیار شما عزیزان قرار دادیم و اکنون که به مفهوم میلگرد ساده چیست دست یافتید می توانید بهتر و آسان این محصول را خریداری نمایید. در صنعت ساختمان سازی یکی از مهم ترین مصالحی که باید استفاده کنید میلگرد است پس باید در هنگام خرید این محصول بسیار دقت کنید و همچنین از فروشگاهی معتبر که بهترین و باکیفیت ترین محصولات آهنی مانند میلگرد، تیرآهن، پروفیل و ..  را به فروش می رساند خرید کنید. ما به شما فروشگاه اینترنتی آهن 118 را پیشنهاد می کنیم که با سابقه ای طولانی مدت در زمینه فروش محصولات فولادی و آهنی اعتماد بسیار از مصرف کنندگان این محصولات را جلب کرده، پس برای خرید از سایت آهن 118 می توانید با شماره 54473_021 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد ورق روغنی چیست ؟

همانطور که می دانید ورق ها انواع مختلفی دارند، با توجه به آشنایی شما با ورق فولادی و انواع آن که پیشتر گفتیم، اکنون در این مقاله می خواهیم به معرفی ورق روغنی و کاربرد آن بپردازیم. و به سوالات شما در خصوص اینکه کاربرد ورق روغنی چیست و استفاده از آن به چه صورت می باشد پاسخ دهیم.

ورق روغنی چیست ؟

به ورق روغنی به انگلیسی Cold Rolled Steel Sheet گفته می شود. این ورق ها از انواع ورق های فلزی می باشند که در ضخامت های گوناگون با روش های مختلف تولید می شوند و در بازار با قیمت های متفاوتی و همچنین کیفیت های متفاوت، به مصرف کننده عرضه می گردد.

ورق های روغنی در بازار با نام های ورق فولادی سرد و یا ورق سرد شناخته شده است. ورق روغنی که نام اصلی آن می باشد به دلیلی شکل ظاهری و روغنی مانند این نوع ورق است که آن را از دیگر ورق ها متمایز می سازد و سبب بالا رفتن کیفیت ظاهری این ورق شده است.

ورق های روغنی جدید نسبت به ورق هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند بهبود یافته اند. این ورق ها امکان کنترل بهتر ضخامت، شکل، پهنا، سطح ظاهری و سایر خصوصیات کیفی خاص دیگر که در کاربردهای در حال رشد آن ها مورد نیاز است را فراهم می کنند.

این ورق نیز مانند تمام محصولات فلزی و همانند دیگر ورق ها، انواع گوناگونی دارد که هر کدام از آن ها با روش هایی متفاوتی تولید و مصرف می شوند. این ورق به دلیل قابلیت خم و برش و رنگ پذیری بسیار بالا، مصارف زیاد و گوناگونی دارد و به همین دلیل  کارخانه های زیادی اقدام به تولید این محصول می نمایند. به عنوان مثالامروزه تاجران بزرگ و بازرگانان با تجارت جهانی اقدام به وارد کردن انواع ورق‌ رو‌غنی از کشور های مختلف کردند که از کشور های قزاقستان و روسیه از پر کاربرد ترین و‌رق ها می باشد.

هر کدام از انواع این ورق ها کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف دارند که این موضوع در محیط پیرامون ما کاملا قابلا مشاهده می باشد مانند درب یخچال، بدنه خودرو، لوازم خانگی، تا صنعت ساختمان سازی و... که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

 

کاربرد ورق روغنی

 

کاربرد ورق روغنی

به دنبال معرفی ورق روغنی در خصوص کاربرد این محصول می توان گفت؛ امروزه کاربرد ورق روغنی در زمینه های مختلف بسیار گسترش یافته است و بسیاری از صنایع و مشاغل به این ورق ها وابسته هستند و این محصول جز جدایی ناپذیر این مشاغل محسوب می شود. زیرا این ورق ها هم ظاهری زیبا دارند و هم دارای مقاومت بالایی هستند از این رو تمامی صنایع با در نظر گرفتن تمامی استانداردها و در دسترس بودن اطلاعات لازم در این زمینه از این محصول استفاده های متفاوتی می کنند، که به چند مورد از آن ها در این مقاله اشاره خواهیم کرد.

·        صنعت ساختمان

ورق‌های روغنی از پرکاربردترین انواع ورق در صنعت و ساختمان است. اگر شما می خواهید ظاهر زیبایی در بنای خود داشته باشید بدون شک باید ورق روغنی انتخاب کنید، چرا که این ورق ها زیبایی بسیاری به نمای شما می بخشند که سایر ورق های مشابه آن مانند ورق سیاه این قابلیت را ندارند.

·        صنعت اتومبیل سازی

و اما یکی از کاربرد های فراوان این محصول در صنعت اتومبیل سازی می باشد. در این صنعت برای تولید فیلترهای اتومبیل از ورق روغنی با قابلیت فوق کشش استفاده می‌شود. همچنین در ساخت گل گیر های اتومبیل نیز از ورق‌های ST13 یا همان ورق روغنی نیمه کشش استفاده می‌شود. برای تولید قطعات تحتانی اتومبیل‌ها نیز در اکثر مواقع از ورق روغنی با قابلیت ضد سایشی استفاده می‌شود.

·        صنعت لوازم خانگی

در صنعت لوازم خانگی از ورق روغنی در تولید اجاق گاز استفاده می شود. برای ساخت صفحات فلزی لعاب گیر در گازهای خانگی از ورق‌های لعاب پذیر استفاده می‌شود.

ورق های روغنی برای بسیاری کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. مصارفی مانند تابلوسازی، تجهیزات روشنایی، ساخت اجزاء و قطعات کشاورزی، ساخت انواع قطعات صنعتی، تولید ماشین های چمن زنی، ساخت طبقه بندی ها، مخازن آب و سوخت، جعبه ها و ظروف مخصوص و بسیاری کاربردهای مختلف دیگر.

همچنین به دلیل داشتن سطحی صاف و صیقلی از ورق روغنی برای نقاشی قطعات صنعتی مختلف نیز استفاده می‌شود. سطح یک‌دست این نوع ورق باعث می‌شود فرایند رنگ زدن قطعات با کیفیت و دقت بالاتری انجام شود.

 

معرفی ورق روغنی

 

کلام آخر

با پاسخ به سوال کاربرد ورق روغنی در چیست ؟ در این مقاله سعی کردیم با معرفی ورق روغنی شما را با این نوع از ورق فلزی و کاربرد های آن در صنایع مختلف بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات مفید و مختصری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با آگاهی کامل در این زمینه و متناسب با نیاز خود ورق روغنی را خریداری نمایید.

برای خرید می توانید به سایت آهن 118 مراجعه کرده و قیمت انواع مختلف این ورق را مشاهده نمایید و ورق مورد نظر را انتخاب کرده و در صورت خرید سارش خود را ثبت نمایید و یا با شماره 54473_021 تماس حاصل فرمایید و با کارشنانسان آهن 118 در خصوص خرید خود مشورت و راهنمایی بگیرید.

علاوه بر ورق روغنی می توانید برای خرید محصولات فلزی دیگر مانند لوله صنعتی، محصولات مفتولی، پروفیل و... به سایت آهن 118 مراجعه نمایید.

ورق گالوانیزه چیست و چگونه تولید می شود ؟

برای آشنایی با ورق گالوانیزه ابتدا باید آشنایی و درک درستی از ورق های فولادی و آهنی داشته باشید تا بتوانید در پاسخ به سوال ورق گالوانیزه چیست ؟ مطلبی را ارائه دهید. امروزه عمده محصولات فلزی از ورق فولادی تولید می شوند. همانطور که می دانید ورق نیز مانند دیگر محصولات فولادی دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از آن ها ورق گالوانیزه می باشد. مجموعه آهن 118 در خصوص شرح این محصول و روش تولید ورق گالوانیزه مقاله ای را برای شما آماده کرده است که به معرفی ورق گالوانیزه و مراحل تولید آن می پردازد تا بتواند قسمتی از ابهامات شما عزیزان را در این زمینه برطرف نماید.

ورق گالوانیزه چیست ؟

ورق گالوانیزه نوعی از انواع ورق های فولادی می باشد که از طریق فلز "روی" یا (Zn) پوشانده شده است. به دلیل دارای بودن ساختار متالوژیکی خاص پوشش روی، جهت جلوگیری از خراشیدگی، تغییر شکل فیزیکی، تنش و پرس از آن استفاده می شود، به گونه ای که اگر این پوشش ( فلز روی ) دچار شکستگی شود، ورق گالوانیزه از زنگ زدگی محفوظ می ماند. به همین دلیل در مکان هایی که در معرض آب و رطوبت بسیار بالا هستند، ورق گالوانیزه دارای کاربرد بالایی می باشد.

از این رو به دلیل مقاومت بالای این ورق و همچنین طول عمر زیاد آن به دلیل پوششی که دارد، از آن در صنایع مختلف استفاده های فراوانی خواهد شد. به همین دلیل این محصول یه یکی از باکیفیت ترین و پر فروش ترین محصولات آهن 118 تبدیل شده است. در نتیجه به دلیل این مزایای مهم، قیمت آن نیز نسبت به دیگر ورق ها به مراتب کمی بالاتر خواهد بود اما نکته ای که برای شما مشتریان آهن 118 قابل ذکر می باشد این است که قیمت ورق گالوانیزه در آهن 118 با مقدار بسیار مناسبی به مشتری و مصرف کننده عرضه می گردد.

تولید ورق گالوانیزه با انجام فرآیند گالوانیزاسیون بر روی ورق فولادی با ضخامت پایین انجام می گیرد که در ادامه به صورت جامع برای شما شرح خواهیم داد.

 

روش تولید ورق گالوانیزه

 

ورق گالوانیزه چگونه تولید می شود ؟

تولید ورق فولادی در کنار دیگر مقاطع یکی از نشانه های افزایش توانمندی یک کشور در صنعت است. با صنعتی تر شدن کشور ها از جمله کشور ما، استفاده از این ورق ها خصوصا ورق گالوانیزه رو به گسترش است.

تولید ورق گالوانیزه معمولا از طریق روش گالوانیزه کردن به روش غوطه وری انجام می گیرد. روش غوطه وری به صورت گرم از متداول ترین و به روز ترین روش تولید ورق گالوانیزه می باشد.

ورق گالوانیزه تولید شده به روش غوطه وری گرم از ضخامت، استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. می توان گفت روش غوطه وری در تولید ورق گالوانیزه از روش ها مقرون به صرفه در تولید این نوع ورق می باشد و ویژگی ها و مزیت هایی بیشتری نسبت به روش های دیگر دارد.

ابتدا کلاف هایی وجود دارند که شکلی از ورق های گالوانیزه می باشند. این کلاف ها به وسیله دستگاهی به یکدیگر جوش داده می شوند. سپس ورق ها را در انبار هایی به وسیله غلتک و ماشین ها شست و شو می دهند. شست و شوی آن ها به علت از بین بردن آلودگی ها از سطح این کلاف ها می باشد. پس از شست و شوی ورق ها آن ها را داخل کوره های آنیل شده قرار می دهند و در نهایت ورق ها سه مرحله گرم و پیش دمایی را پشت سر می گذارند که در انتها عملیات باز پخت تکمیل می شود.

 

مراحل تولید ورق گالوانیزه

 

مراحل تولید ورق گالوانیزه

پس از نکاتی که ذکر شد ورق ها باید مراحل دیگری را طی کنند تا در نهایت به ورق گالوانیزه تبدیل شوند. پس از مراحلی که ذکر شد ورق ها وارد کوره دیگری به نام کوره مذاب می شوند. پس از خارج شدن ورق ها از کوره مذاب، ضخامت لایه آن ها از طریق جت هوا اندازه گیری وتنظیم می شود.

پس از اینکه دمای ورق ها از طریق دمش هوا کاهش پیدا کرد، ان ها را از تانک آب عبر داده و دوباره به وسیله دمش هوا ان ها را خشک می کنند تا فرآین تولید ورق گالوانیزه به انتهای آن نزدیک شود. در تمامی مراحلی که شرح دادیم، قطر و ضخامت ورق، جوش های ورق، میزان و ضخامت پوشش ورق گالوانیزه بررسی و کنترل می شود تا تولید ورق گالوانیزه دچار مشکل نشود.

در پایان تمامی مراحل تولید ورق گالوانیزه که به اتمام رسید، از ان ها در انبار نگهداری می کنند. نکاتی را در نگهداری از ورق گالوانیزه باید مورد توجه قرار داد که مهم ترین آن استاده از پوشش کروماته برای ورق ها می باشد. زیرا با ماندن طولانی مدت این نوع ورق ها در انبار دچار خوردگی می شوند و امکان شوره زدن آن ها وجود دارد. از این رو این پوشش را استفاده می کنند تا مشکل خوردگی و از بین رفتن پوشش روی، در ورق های گالوانیزه ایجاد نشود.

کلام اخر

با توجه به شناختی که از مراحل تولید ورق گالوانیزه در این مقاله به آن دست یافتید و نیز به سوال شما در خصوص اینکه ورق گالوانیزه چیست پاسخ دادیم اکنون می توانید برای خرید ورق گالوانیزه در ابعاد و وزن های مختلف با شرکت آهن 118 در تماس باشید. یا از طریق سایت لیست قیمت ورق گالوانیزه را مشاهده کرده و با تماس به شماره 54473_021 سفارش خود را ثبت نمایید. علاوه بر ورق محصولات آهنی دیگر و محصولات مفتولی مانند مفتول گالوانیزه، توری مش، سیم آرماتوربندی و..  را می توانید از این سایت خریداری نمایید.