آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران
آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران

روش تولید لوله گالوانیزه و فرآیند گالوانیزاسیون آن


لوله ها در هر جنس، متریال و سایزی هایی، از اصلی ترین و کاربردی ترین مقاطع در زندگی روزمره ما محسوب می شوند. لوله های فولادی و فلزی از لوله های بسیار گرکاربرد در صنایع مختلف می شود که هر کدام از آن ها با فلز های مختلف به روش های گوناگون و در ضخامت های متفاوتی تدر کارخانجاتی در سطح کشور و در خارج از ایران ساخته و تولید می شوند. لوله گالوانیزه یکی از لوله های مورد استفاده در صنعت می باشد که به روش نورد گرم و سرد در کارگاه و کارخانجات مختلف تولید می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا روش تولید لوله گالوانیزه و فرآیند گالوانیزاسیون آن را برای شما عزیزان شرح دهیم.

معرفی لوله گالوانیزه

اما در ابتدا توضیح مختصری درباره خود لوله گالوانیزه می دهیم.

لوله گالوانیزه در ابتدا لوله ای سیاه می باشد. لوله های گالوانیزه در واقع فولادهایی هستند که با یک یا چند لایه روی مذاب پوشش داده می شوند تا در برابر خوردگی مقاوم شوند. امروزه استفاده از این نوع لوله ها بسیار رایج است و طرفداران زیادی در بین افراد شاغل در صنعت پیدا کرده است چرا که طول عمر طولانی یعنی حدود ۳۰ تا ۴۵ سال دارند.


فرآیند تولید لوله گالوانیزه


تولید لوله گالوانیزه

فرآیند تولید لوله های گالوانیزه شباهت بسیار زیادی به تولید لوله های درز دار فولادی و آهنی دارد.

یکی از رایج ترین روش هایی که در صنعت در فرآیند تولید لوله گالوانیزه به کار می رود؛ روش غوطه ور سازی گرم لوله گالوانیزه می باشد.

 در این روش ابتدا لوله هایی را که قرار است در این فرآیند تبدیل به لوله گالوانیزه شوند را به یک واحد مخصوص می فرستند تا آن ها را با استانداردهای از قبل تعیین شده است انطباق دهند؛ یکی از کارهایی که در این واحد صورت می گیرد این است که تغییراتی روی لوله انجام می‌ دهند تا فلز روی در مراحل بعد بهتر جذب لوله های گالوانیزه شود و هم چنین این عمل سریع تر انجام گیرد.

محل لوله ها را کاملا تمیز کرده و اگر لکه و یا هر گونه چربی روی آن ها نشسته است را پاک می کنند تا در مراحل بعدی این لوله ها کمتر دچار خوردگی و زنگ زدگی بشوند.

سپس این لوله ها را وارد محلول فلاکس می کنند چون این محلول هم مانند کاری که مرحله قبل با این لوله ها کرد ،  باعث می‌ شود که روی بهتر درون این لوله ها که از جنس فلز هستند فرو برود و ثابت بماند تا لوله کمتر دچار زنگ زدگی بشوند.

در قسمت دیگر در صنعت در فرآیند تولید این لوله ها کوره هایی با دمای بسیار بالا وجود دارد که دمای آن ها گاهی اوقات تا بالاتر از ۲۰ درجه سانتی گراد نیز می‌ رسد و لوله هایی را که از محلول فلاکس بیرون آورده‌ اند درون کوره می گذارند.

سطح بیرونی این لوله ها به علت قرار گرفتن در این کوره ها خشک می شود و سپس این لوله ها را وارد مکان دیگری می کنند که در آن جا حوضچه هایی وجود دارد که درون آن ها فلز مذاب روی جریان دارد.

بعد از این مراحل فرآیند گالوانیزاسیون شروع می شود که دو نوع می باشد:

روش های گالوانیزاسیون لوله گالوانیزه

  • گالوانیزاسیون گرم
  • گالوانیزاسیون سرد
روش تولید لوله گالوانیزه    

گالوانیزسیون به روش گرم بدین صورت است که در قسمتی از فرآیند تولید لوله گالوانیزه حوضچه هایی وجود دارد که دمای این حوضچه‌ ها تا حدود ۴۵۰ درجه سانتی گراد می‌ باشد و در آن جا لوله‌ ها را به مدت یک الی دو دقیقه می گذارند و بعد از این زمان لوله‌ ها را از آن جا خارج می کنند. در روش تولید نوع گرم لوله گالوانیزه؛ لوله ها را بعد از طی مراحل جوش کاری درون یک حوضچه پر از فلز مذاب روی قرار می دهند اما در روش و نوع سرد لوله را درون یک محلول که حاوی یکی از نمک های فلز روی می باشد قرار می دهند.

در این دو نوع روشی تفاوت بزرگ وجود دارد و آن هم تفاوت در طول عمر لوله گالوانیزه در روش گرم و سرد است‌.

طول عمر لوله ای که به روش گرم تهیه می شود بالاتر است چرا که حوضچه ای که لوله را در آن قرار می دهند دمای بسیار بالایی دارد و باعث تشکیل یک لایه بادوام بر روی سطح لوله می شود که به آن HDP نیز می گویند. لوله گالوانیزه تولید شده با روش تولید نوع گرم نسبت به روش تولید نوع سرد رایج تر است.

پس از طی این مرحله لوله ها را برای این که آلیاژ دیگری روی آن ها تشکیل نشود درون یک حوضچه آب بسیار سرد قرار می دهند. البته لازم به ذکر است که قبل از این مورد سطح داخل و خارج این لوله ها را با بخار و دمش هوا کاملا تمیز و صاف می‌ کنند تا اگر فلز روی اضافی بر روی آن ها قرار دارد کاملا پاک شود و لوله ها تمیز شوند. در مرحله آخر این لوله ها را دنده می‌ کنند و برای حفاظت و نگه داری از لوله ها در طول حمل و نقل یک روکش پلاستیکی بر روی آن ها قرار می کشند که به این مرحله رزوه کاری گفته می شود. هم چنین می توان گفت که این روکش ها برای شناسایی بهتر لوله های گالوانیزه نیز به کار می رود.

کلام آخر

 لوله های گالوانیزه انواع مختلفی دارند اما اکثر آن ها به روشی که در مطالب بالا گفته شد تهیه می شوند. لازم به ذکر است که استفاده از این لوله ها مزایای بس یار زیادی دارد و اینکه این لوله‌ ها قیمت بسیار بالایی ندارند و طول عمر بالایی دارند و همچنین قابلیت بازیافت را دارا هستند. یعنی برای استفاده مجدد باید آن ها را در کوره های ذوب از جامد به مایع تبدیل کرد و دوباره از آن ها برای ساخت تولید لوله های گالوانیزه بهره گرفت.

برای خرید این لوله ها می توانید به مراکز فروش مختلفی مراجعه کنید، اما اگر قصد خرید اینترنتی این محصول و تحویل با کمترین زمان در محل مورد نظر خود را دارید، می توانید آهن 118 را انتخاب نمایید. آهن 118 آماده ارائه انواع خدمات فروش و مشاوره رایگان در خصوص محصولات فولادی و ساختمانی مانند پروفیل ، میلگرد ، تیرآهن و محصولات اینچنینی می باشند. برای ارتباط و خرید می توانید از طریق شماره 54473_021 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

انواع پروفیل درب و پنجره و کاربرد آن ها


در ساختمان سازی از اجزای بسیار متفاوتی استفاده می‌ شود تا ساختمان نمای زیباتر و کیفیت بالاتری داشته باشد و در این میان پروفیل درب و پنجره در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. اما سوالی که مطرح است این می باشد که کاربرد پروفیل درب و پنجره چیست و آیا در ساختمان سازی فقط در ساخت و نصب درب و پنجره کاربرد دارد یا خیر؟ برای آشنایی با این پروفیل ها و انواع مورد استفاده از آن ها در این مقاله همراه ما باشید.

کاربرد پروفیل های درب پنجره

امروزه به دلیل افزایش آلودگی هوا و آلودگی های صوتی از پروفیل های درب و پنجره از جمله پروفیل های  UPVC  و آلومینیومی بسیار استفاده می‌شود که پروفیل های UPVC ها با استفاده از روش اکستروژن تولید می شوند. در نتیجه می توان گفت که استفاده از پروفیل مناسب هم می تواند باعث ظاهر زیبای ساختمان شود و هم این که استحکام و مقاومت ساختمان را بالا می برد.

پروفیل هایی که از جنس آلومینیوم می باشند معمولا استفاده بسیار گسترده تری در ساختمان سازی و دیگر صنایع دارند و در ساخت پنجره های دوجداره دارای کاربرد های بسیاری می باشند از این رو قیمت آن ها نیز به طور معمول ارزان تر از سایر پروفیل هاست.

به طور کلی کاربرد پروفیل های درب و پنجره شامل موارد زیر می باشد:

  • ساختن قالب پنجره برای نگه داشتن شیشه و یا ورق آهنی
  • در ساخت چارچوب های درب و پنجره ساختمان ها
  • در ساخت و تولید نرده های فلزی
  • در قسمت های نرده کشی در اطراف دیوارهای ساختمان ها و کارخانه ها
  • در نرده کشی های اطراف خیابان ها _ نرده های اطراف زمین های کشاورزی محصور شده
  • در ساخت ستون و اسکلت های فلزی در ساختمان ها
  • در ساخت شاسی های نفت کش ها و تریلرها
  • در صنعت خودروسازی
  • در ساخت پایه های میز و صندلی
  • در پوشش سقف سوله ها
  • در ساخت کرکره مغازه ها

انواع پروفیل درب و پنجره

انواع پروفیل های درب و پنجره

 پروفیل ها انواع بسیار متفاوتی دارند و قیمت های آن ها نیز بسته به این که از چه جنسی هستند متفاوت است. برای مثال پروفیل هایی که از جنس غیر فلزی هستند ارزان‌ تر هستند و پروفیل هایی که از جنس آلومینیوم آهن هستند اندکی گران تر هستند. دیگر پروفیل ها از جنس فولاد که شامل ورق آهنی یا ورق سیاه است، از جنس کامپوزیت، چوب و.... هستند.

از نظر سایز بندی و ضخامت پروفیل ها اندازه های متفاوتی دارند که شامل هشت سایز است که سایز شماره ۲ و ۷ استفاده های فراوانی دارند. پروفیل هایی که در گروه ۲ قرار دارند متنوع تر هستند و استفاده های متنوعی دارند ، در حالی که پروفیل هایی که در گروه ۷ قرار دارند بیشتر برای محافظت و موارد امنیتی ساختمان به کار می روند.

از نظر ضخامت نیز می توان گفت اکثر پروفیل ها ضخامت ۲ میلی متر و یا دو و نیم میلی متری دارند. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم پروفیل های درب و پنجره دارای جنس های بسیار متنوعی هستند. همچنین مقاومت زیادی دارند ولی در عین حال به خاطر جنس نازکی که دارند می توانند باعث زیبایی و ظرافت بیشتر محصول نهایی در ساختمان سازی شوند.

هم چنین یکی دیگر از دلایلی که استفاده از پروفیل های آهنی را مرسوم تر از سایر پروفیل ها کرده این است که  قدرت انعطاف پذیری بالایی دارند و همچنین قابلیت بازیافت دارند پس به محیط زیست آسیبی وارد نمی کنند.

1. پروفیل های کامپوزیتی ( UPVC ,PVC )

امروزه استفاده از این نوع پروفیل ها که انواعی از پروفیل های درب و پنجره می باشند، نیز رواج زیادی پیدا کرده است و علت این موضوع هم این است که قیمت مناسبی دارند و هم چنین ایمنی بالایی نیز دارند و قابلیت شست و شوی آسان دارند و تمیز کردن آن ها راحت است و هم چنین در برابر آتش و زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند .

از دیگر مواردی که باعث شده است که این نوع پروفیل ها امروز طرفداران زیادی پیدا کنند این است که عایق می باشند و در برابر صوت و حرارت مقاوم هستند.

این نوع پروفیل ها نیز مانند پروفیل های آلومینیومی قابل بازیافت دارند.

پروفیل های UPVC خود انواع بسیار متفاوتی دارند که هر کدام از آن ها نیز کاربرد مخصوص به خود را دارد:

·        پروفیل فریم

 این پروفیل به طور معمول برای ساخت کلاف پنجره به کار می رود.

·        پروفیل لنگه ( پروفیل سش )

از  این پروفیل به طور معمول  برای ساخت پنجره های بازشو استفاده می‌ گردد و گاهی اوقات نیز افراد از این پروفیل به جای فریم بازسازی استفاده می کنند.

·        پروفیل میانی ( پروفیل مولین )

از این پروفیل هد به‌ عنوان ستون پنجره  استفاده می شود البته گاهی اوقات هم از این نوع پروفیل به عنوان فریم برای درب‌های بیرون باز شو استفاده می شود.

·        پروفیل لنگه درب ( پروفیل سش درب )

از این پروفیل برای ساخت لنگه درب مورد استفاده می شود و تفاوت آن با پروفیل سش پنجره در این است که اندازه و ابعاد آن بزرگ تر می باشد.

·        پروفیل درب بیرون باز شو

این پروفیل اکثرا برای درب هایی به کار می رود که خلاف جهت عادی باز می شوند .

·        پروفیل نوع پانل

شکل این نوع پروفیل به این صورت است که به صورت یک صفحه با عرض 10 سانتی متر است که این صفحات می توانتد در یک دیگر قفل شوند وبرای قسمت هایی که پا خور می باشد به جای شیشه استفاده می شود.

·        پروفیل میانی متحرک

این پروفیل برای پنجره‌ های که به پنجره  مدل فرانسوی مشهور هستند نیاز است  میانی آن متحرک و  یک سمت این پروفیل ها به لنگه متصل می شود.

·        پروفیل لوله و پروفیل اتصال لوله

این دو پروفیل ها برای پنجرهایی استفاده می شوند که قاب آن ها شکل حلالی افقی دارد  و در آن قاب ها می خواهیم از چند پنجره مجزا  استفاده کنیم و در واقع این پروفیل ها برای اتصال آن پنجره‌ ها به هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد پروفیل درب و پنجره

2. پروفیل های فولادی

از این نوع پروفیل ها در ساخت درب و پنجره های ساختمان ها استفاده می شود که معمولا این پروفیل ها از استحکام بالایی برخوردارند.

3. پروفیل های چوبی

از این پروفیل ها نیز همانند پروفیل های فولادی در ساخت درب و پنجره ها استفاده می شود ولی معمولا استحکام کمی دارند و برای مناطقی بیشتر استفاده می شود که باران کم می بارد و جز مناطق خشک کشور هستند.

کلام آخر

پروفیل های صنعتی و ساختمانی در انواع گوناگونی تولید می شوند که از کاربردی ترین آن ها در صنعت ساختمان می توان به پروفیل های درب و پنجره اشاره کرد. به عنوان مثال پروفیل ناودانی برای ساخت چارچوب درب و پنجره و پروفیل نبشی برای مستحکم‌سازی سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می توانید برای خرید اینترنتی این پروفیل ها و انواع مصالح و محصولات ساختمانی مانند میلگرد ساده و میلگرد آجدار و... به فروشگاه اینترنتی آهن 118 مراجعه نمایید. همچنین جهت استعلام قیمت و خرید محصول می توانید با شماره 54473_021 تماس حاصل فرمایید.

روش تولید ورق سیاه و مراحل آن

محصولات فولادی به شکل های مختلف وارد بازار شده و مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از پرکاربرد ترین اشکال آن ورق است. ورق های فولادی از محصولات پر کاربرد در صنعت می باشند که انواع مختلفی از آن ها برای کاربرد های گوناگونی از جمله ساخت مصالح ساختمانی استفاده می شوند. ورق سیاه مهم‌ترین نوع ورق آهن می‌باشد که کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارد، ساخت و تولید این ورق نیاز به نوردکاری در چند سری پی در پی دارد که در ادامه این مطلب می توانید مطالعه نمایید. برای آشنایی با انواع ورق های سیاه صنعتی و معمولی و روش تولید آن ها در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تولید انواع ورق سیاه

روش تولید ورق سیاه

برای تولید ورق ها در صنعت به طور کلی از ۲ نوع روش استفاده می شود:

  • نورد گرم
  • نورد سرد

در طی فرآیند نورد گرم ورق های سیاه تولید می شود و در طی فرآیند نورد سرد ورق روغنی تولید می شود که ما در این مقاله به توضیح نحوه تولید ورق های سیاه می پردازیم.

 

ابتدا به این موضوع می پردازیم که چرا به ورقی که با نورد گرم تهیه می شود ورق سیاه می گویند.

علت این موضوع آن است که مواد خام اولیه که در تولید این ورق ها به کار می رود در دماهای بسیار بالا ذوب می شوند و ظاهر آن ها سیاه و کدر می شود و به همین دلیل رنگ ظاهری آن ها ؛ به ورق های تولید شده ورق سیاه می گویند.

برای ساخت این ورق ها از تختال استفاده می شود. به این صورت که ابتدا تختال ها را وارد یک کوره با دمای 1200 تا 1500 درجه سانتی گراد می کنند ؛ در واقع دمای کوره را از دمای تبلور بالاتر می برند که این عمل به علت جلوگیری از کریستاله شدن فولادها انجام می شود. پس از پایان یافتن این مرحله از تختال هایی که حرارت دیده اند به علت گرمای زیاد یک پوسته اکسیدی روی آن ها تشکیل شده است که لازم است این پوسته حتما از بین برود. پس تختال بیرون امده از کوره را پوسته شویی می کنند که این عمل باعث می شود دمای تختال به طور اهسته کاهش یابد.

پس از پوسته زدایی توسط آب تختال ها را به قفسه هایی می برند تا ضخامت آن ها به اندازه ۷۵ درصد کاهش پیدا کند که با کاهش ضخامت تختال ها ؛ عرض ورقه ها افزایش پیدا می کند.

 مرحله بعدی نورد خشن نام دارد. در این مرحله تختال ها را وارد قسمتی می کنند  که دارای چندین قفسه می باشد و هر کدام از این قفسه ها دارای ۲ تا ۴ غلتک می باشند. در مرحله ی بعد یک جعبه کلاف وجود دارد که در بین قفسه‌های خشن و نورد نهایی قرار گرفته است.

این جعبه کلاف دارای کاربردهای دیگری نیز می باشد  مانند شکستن پوسته هایی که روی تختال ایجاد شده ، همگن سازی دمای ورقه ها و هم چنین افزایش ظرفیت تولید.

تختال ها  پس از خروج از این کلاف ؛ سریعا توسط فشار قوی آب پوسته زدایی می شود تا کاملا تمیز و یک دست شوند.

در مرحله آخر و در زمانی که ورق سیاه به دمای مناسب رسید آن را از اولین قفسه ی نورد عبور می دهند که طی این مراحل ضخامت ورق تولیدی ۱ تا ۴ میلی‌متر کاهش پیدا می کند و این وسیله ؛ این کار را با سرعت بسبار بالا ۱۰ الی ۲۰ عدد در ثانیه انجام می دهد . سپس در آخر این ورق هایی را که قفسه نورد بیرون می آیند روی یک میز که دمای پایینی دارد قرار می دهند تا کم کم سرد شوند و بعد از خنک شدنشان این ورق ها به شکل کلاف در می آورند. در این مرحله ورق سیاه کاملا آماده است و برای فروش به بازار عرضه می شود.

 

روش تولید ورق سیاه

انواع ورق های سیاه

ورق های سیاه در ۲ نوع مجزا تهیه می شوند:

  • ورق سیاه صنعتی
  • ورق سیاه معمولی

بیشترین کاربرد ورق های سیاه صنعتی در صنعت ساختمان سازی ، سد سازی ، مخزن سازی و ساخت سوله هاست که به طور معمول ضخامت آن ها ۶۰ میلی متر است

اندازه ورق های سیاه

ضخامت های ورق سیاه بسیار متنوع است و از ۲ میلی متر شروع شده و تا ۱۰۰ و ۱۲۰ میلی متر ادامه می یابد.

عرض ورق های سیاه نیز بسته به ضخامت شان یکی از ۴ مورد زیر است :.

۱۰۰ _ ۱۲۵ _ ۱۵۰ _ ۲۰۰

ورق سیاه یا نورد گرم کاربردهای بسیار متنوعی دارند  و در صنایع مختلفی از جمله کشتی سازی، صنایع سنگین فلزی، صنعت ساختمان، تانکر سازی، خودروسازی، مخازن خاص، سدسازی، تولید تجهیزات کشاورزی، مخازن سد سازی و ... به کار می روند.

کلام آخر

جهت تکمیل اطلاعات خود در خصوص ورق سیاه و استعلام قیمت آن می توانید به سایت آهن 118 مراجعه کرده و با توجه مشخصات انواع ورق سیاه و روش تولید آن ، محصول مورد نظر خود را مطابق با نیاز خود انتخاب و خریداری نمایید. آهن 118 آماده ارائه انواع محصولات ساختمانی و صنعتی در سراسر کشور ایران می باشد. برای خرید و مشاوره رایگان از کارشنانسان فروش شهر مفتول می توانید با شماره 54473_021 تماس حاصل فرمایید.

سیم مفتول گالوانیزه چیست و روش تولید آن

مفتول گالوانیزه که به آن سیم گالوانیزه هم گفته می شود ، به عنوان یکی از پر کاربرد ترین محصولات مفتولی به حساب می آید و در تولید محصولاتی نظیر توری حصاری ، توری پرسی ، سیم خاردار ، گابیون استفاده می شود. سیم مفتول گالوانیزه همچنین در صنایع مختلفی نظیر عمران ، کشاورزی در گلخانه ها ، گل فروشی ها ، ساخت قفس حیوانات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانید مفتول گالوانیزه در انواع سیم گالوانیزه گرم و سرد تولید و به بازار عرضه می گردد که روش و مراحل تولید آن ها با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به فرآیند تولید و ساخت مفتول گالوانیزه بپردازیم اما قبل از آن بهتر است این مفتول را بهتر بشناسیم و بدانیم مفتول گالوانیزه چیست ؟ پس در ادامه این مطلب همراه آهن 118 باشید با اطلاعات مفیدی را کسب نمایید.

سیم مفتول گالوانیزه چیست ؟

مفتول گالوانیزه که به "مفتول سفید" نیز معروف می باشد در واقع مفتول سیاهی است که دارای روکشی از فلز روی zn می باشد تا فولاد در برابر اکسید شدن مقاوم شود. مفتول گالوانیزه طی یک دو فرآیند خاص به دو روش متفاوت تولید می شود که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

چرا مفتول یا سیم را گالوانیزه می کنند ؟

گالوانیزه کردن فرآیندی است که طی آن فولاد سیاه به منظور حفاظت بیشتر با روکشی از فلز روی پوشانده می شود. در واقع گالوانیزه کردن به معنای ایجاد یک لایه محافظ بر روی سطح فولاد می باشد. این کار به این علت انجام می شود که مفتول اصلی یا همان فولاد از زنگ زدگی، خوردگی، رطوبت و شکستگی مصون بماند. روش گالوانیزه کردن به دو صورت سرد و گرم انجام می شود. این عمل در بسیاری از صنایع قابل استفاده می باشد.

 

روش تولید مفتول گالوانیزه


مراحل تولید سیم مفتول گالوانیزه به روش گرم

در مرحله اول مفتول سیاه در کوره آنیل حرارت داده می شود که به این فرایند، باز پخت هم می گویند. علت انجام این کار، نرم و منعطف کردن مفتول، نفوذ پذیری و کاهش میزان کربن می باشد.

مفتول حرارت دیده و داغ شده را با استفاده از آب سرد، به دمای معتدل بر می گردانند. بعد از حرارت دهی به مفتول، آن را با استفاده از اسید، اکسیدزدایی می کنند. بعد از اتمام فرآیند تمیزکاری، چربی زدایی و اکسید زدایی از روی فولاد، مفتول را درون وانی از فلز روی مذاب که دمایی حدود 450 درجه سانتی گراد دارد ، قرار می دهند. بعد از غوطه ور شدن در وان روی، با استفاده از پد مخصوص مقدار روی مورد نیاز برای پوشش مفتول را تعیین می کنند و اضافی آن را جدا می شود و پس از این مرحله مجدد باید مفتول را با آب سرد خنک کرده و به دمای معتدل برسانند و در نهایت پس از اتمام عملیات خنک سازی، مفتول های گالوانیزه را در ابعاد مورد نظر کلاف و بسته بندی می کنند.

مراحل تولید سیم مفتول گالوانیزه به روش سرد

در این روش دیگر از مواد مذاب استفاده نمی شود و پیچیدگی روش اول را ندارد. در این روش از جریان الکتریکی برای پوشش سطح فولاد استفاده می شود. در واقع فلز روی از طریق آبکاری با برق به وسیله الکترولیز روی فولاد قرار می گیرد که یک پوشش تک جزئی می باشد. در نتیجه ضخامت روی، کمتر از نوع اول یعنی مفتول گالوانیزه گرم می باشد و در برابر رطوبت مقاومت  کمتری دارد.

هر دو این روش ها باید به درستی و با دقت انجام و نظارت شوند. حتی برای بررسی این روش ها استاندارهایی تحت عنوان ASTM نیز وجود دارد که این استاندارد بین المللی است.

 

فرآیند تولید مفتول گالوانیزه


مزایای استفاده از مفتول گالوانیزه گرم

  • کیفیت و استحکام: مفتول گالوانیزه گرم به علت پیوند فلز روی با فولاد نسبت به سایش مقاوم می باشد . در نتیجه تعمیر و نگهداری آن نسبت به دیگر محصولات مشابه راحت تر می باشد.
  • سازگاری بالا در شرایط جوی مختلف: این مفتول ها در برابر رطوبت، نم، باران و زنگ زدگی بشدت مقاوم بوده و در هر شرایط جوی قابل استفاده و سازگار می باشند.
  • هزینه و طول عمر: دوام این محصول در شرایط آب و هوایی مناسب در حدود 70 سال می باشد. با وجود اینکه قیمت مفتول گالوانیزه گرم نسبت به سایر محصولات مشابه کمی بیشتر می باشد اما دوام و پایداری این محصول در دراز مدت باعث گردیده تا گزینه ای اقتصادی تری در دراز مدت باشد.
  • انعطاف پذیری: یکی از مهم ترین مزایای این مفتول انعطاف پذیری آن می باشد که مانع از پیچ خوردگی می شود.

در این مقاله سعی کردیم در مورد فرآیند تولید مفتول گالوانیزه و روش های تولید آن اعم از روش سرد و گرم صحبت کنیم و تلاش ما بر این بود که به سوال شما در خصوص اینکه مفتول گالوانیزه چیست تا حد امکان پاسخ دهیدم. انتخاب هر یک از این محصولات بسته به هدف کاربردی آن و شرایط جوی، متغیر خواهد بود. شما نیز در صورتی که قصد خرید مفتول گالوانیزه را دارید می توانید از سایت آهن 118 کمک بگیرید. آهن 118 تلاش می کند تا بهترین محصولات را برای مصرف کنندگان خود عرضه کند تا رضایت آن ها را جلب کند. علاوه بر مفتول گالوانیزه شما می توانید برای خرید محصولات مفتولی دیگر مانند توری مش ، رابیتس ، سیم آرماتوربندی و... با شماره 54473_021 تماس حاصل فرمایید.