آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران
آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران

چند نکته که باید قبل از خرید پروفیل فولادی بدانید

در صنایع ساختمانی مصالح فلزی گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام مدل و کاربرد خاص خود را دارند. از این بین پروفیل (Profile) یکی از متنوع ترین قطعات فلزی است و در دو نوع صنعتی و ساختمانی در بازار موجود است. پروفیل، یک مقطع توخالی است که از آن به منظور استحکام سازه استفاده می‌شود. اگر یکی از فعالان حوزه آهن‌آلات باشید، بدون شک، استفاده از انواع پروفیل در پروژه‌هایتان، قطعا ضروری است. برای خرید انواع پروفیل نکاتی بسیاری لازم است که بدانید تا خرید مطمئنی داشته باشید. راهنمای خرید پروفیل شامل همه نکات ریز و درشتی می‌شود که شما را در راستای انجام یک معامله موفقیت‌آمیز راهنمایی می‌کند. هر مهندس ساختمان، صنعت‌گر و یا شخص عادی که در فرآیند خرید پروفیل قرار دارد، باید از این نکات کاربردی مطلع شود. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید پروفیل

این سوال برای بسیاری از افراد در بازار آهن پیش آمده است که محصولات فولادی را چگونه و از کجا تهیه کنیم تا خرید مناسبی داشته باشیم؟ این روزها برای خرید هر محصولی باید اطلاعات جامعی کسب کرد تا محصول تهیه شده کیفیت و کارایی مناسبی داشته باشد. اگر شما نیز قصد خرید پروفیل دارید، بهتر است ابتدا نکات راهنمای خرید پروفیل را مطالعه کرده و سپس وارد بازار شوید.

1. شکل ظاهری

پروفیل‌ها دارای اشکال مختلفی هستند که تا حدود زیادی کاربرد آن‌ها را مشخص می‌کند. رایج‌ترین اشکال پروفیل عبارتند از:

·         پروفیل باز :

نبشی و ناودانی از انواع پروفیل باز است. اغلب محصولات این دسته دارای شکل انگلیسی U و یا Z هستند. این نوع پروفیل در یکپارچه کردن سطح مقاطع در سازه‌هایی مانند سوله، پارکینگ و سالن ورزشی به کار می‌رود. پروفیل Z خود از پرکاربردترین انواع این محصول به حساب می‌آید.

·         پروفیل بسته :

این نوع پروفیل‌ها دارای محیطی بسته هستند و به همین دلیل به آن‌ها قوطی گفته می‌شود. این نوع مقطع در سازه و در ساخت نرده آهنی، راه‌پله، درب و پنجره، ستون و اسکلت فلزی کاربرد دارد. همچنین صنایع خودروسازی و تهیه لوازم خانگی از پروفیل بسته استفاده می‌کنند. این محصول با عنوان قوطی نیز شناخته می‌شود.

2. متریال ساخت

پروفیل‌ها از نظر جنس به سه دسته زیر تقسیم‌لندی می‌شوند:

·         پروفیل استیل :

سطح این پروفیل صاف و صیقلی است و مقاومت به خوردگی بالایی دارد. از این پروفیل در دستگاه‌های پخت‌وپز صنعتی، صنایع لبنی و صنایع دریایی استفاده می‌شود.

·         پروفیل آلومینیوم :

به دلیل دو ویژگی بارز این محصول نظیر قابلیت ضد خوردگی و ضد زنگ بودن از آن در لوازم خانگی، نمای ساختمان و درب و پنجره و استفاده می‌شود.

·         پروفیل گالوانیزه :

این پروفیل پوششی از مواد گالوانیزه بر روی سطح بیرونی خود دارد؛ از این رو در برابر عواملی مانند اکسید شدن و خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت و طول عمر بالایی دارد.

3. کارخانه تولیدکننده

نکته مهم دیگر که در خرید باید به آن توجه شود، کارخانه سازنده آن یا برند تولیدکننده می‌باشد. در حال حاضر شرکت‌ها و کارخانه‌های زیادی در کشور ما تولید پروفیل‌های ساختمانی را انجام می‌دهند.

اگر چه همه این کارخانه‌ها در تامین نیاز ملی کشور به پروفیل نقش بسزایی دارند، اما به دلیل استفاده از استانداردهای گوناگون در تولید محصولات خود، بدون شک کیفیت تولیدشان هم متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، روش ساخت پروفیل در هر یک از این شرکت‌ها با هم متفاوت است. این موضوع هم خود می‌تواند باعث تفاوت در محصول این شرکت‌ها شود.

4. ابعاد و ضخامت

ابعاد، ضخامت و وزن پروفیل جز اصلی‌ترین مشخصات فیزیکی برای انتخاب مناسب پروفیل مورد نیاز شما است. تمام محصولات پروفیل بر واحد وزن به فروش می‌رسد به منظور محاسبه وزن هر شاخه 6 و 12 متری از این مقاطع باید از جدول اشتال کمک گرفت.

5. وزن

پروفیل‌ها به لحاظ وزنی در دو دسته پروفیل‌های سبک و سنگین قرار می‌گیرند:

·         پروفیل سبک :

پروفیل‌های سبک ظاهر زیبایی دارند و دارای سطح براقی هستند. این پروفیل‌ها شکل‌پذیری، جوش‌پذیری و آبکاری بالایی داشته و کیفیت بالایی دارند. از پزوفیل‌های سبک در ساخت دوچرخه، اگزوز، کانتینر، لوازم‌خانگی، خودروسازی و ساخت مبلمان و انواع میز و صندلی استفاده می‌شود.

·         پروفیل سنگین :

از جمله قابلیت‌های این محصول می‌توان به مقاومت پیچشی، مقاومت خمشی و جوش‌پذیری اشاره کرد. شاسی ماشین‌آلات سنگین، ستون‌ها، پنجره‌ها و دستگاه‌های صنعتی بیش‌ترین استفاده را از این نوع مقطع می‌کنند.

6. کارایی

بر اساس کارایی، پروفیل‌ها به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم‌بندی می‌شوند:

·         پروفیل‌ساختمانی :

پروفیل‌های ساختمانی در اجرای سازه‌ها کاربرد دارند مانند پروفیل‌هایی که در ساخت درب و پنجره استفاده می‌شوند.

·         پروفیل صنعتی :

نوع صنعتی پروفیل‌ها در صنایع مختلفی هم‌چون خودروسازی، نظامی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این محصولات در صنایع فوق الذکر به عنوان قطعات و متعلقات صنعتی استفاده خواهد شد.

7.  نحوه بسته‌بندی و ارسال

بسته‌بندی پروفیل‌ها به صورت بندیل انجام می‌شود، وزن هر بندیل با توجه به ابعاد و ضخامت پروفیل متفاوت بوده و معمولا بین 1 و 2 تن می باشد.

8. قیمت روز انواع پروفیل

بازار پر.فیل مانند هر محصول دیگری نوسانات گسترده‌ای را تجربه می‌کند. این نوسانات که ناشی از تغییرات روز به روز قیمت ارز و دلار است، تغییرات زیادی در قیمت انواع آهن‌آلات ایجاد می‌کند . قیمت انواع پروفیل نیز همانند سایر محصولات فولادی، به ابعاد آن، شرکت سازنده و کیفیت محصول تولیدی بستگی دارد. هرچند عواملی اعم از تغییرات نرخ ارز، قیمت در بازار جهانی و عوامل سیاسی نیز بر قیمت این محصول تاثیر‌گذار‌ می‌باشند. به دلیل تغییرات روزانه نرخ‌ها شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از قیمت پروفیل ، خرید و فروش این محصول با کارشناسان آهن ۱۱۸ در ارتباط باشید.

9. مرکز فروش انواع پروفیل

آهن 118 مرکز فروش پروفیل و دیگر محصولات فولادی دیگر نظیر میلگرد، ورق، لوله و تیرآهن است که خدمات قابل توجهی نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جدول قیمت انواع پروفیل را به صورت به‌روز و دقیق در این سایت مشاهده کرده و یا از طریق کارشناسان مجموعه قیمت‌ها را در لحظه استعلام کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع پروفیل و روش‌های ساخت آن‌ها، کاربردهای این مقاطع و کارخانه‌های تولید کننده‌شان آشنا کرده و یک راهنمای خرید پروفیل کامل در اختیارتان قرار دهیم. اما برای این که بدانید باید چه پروفیلی را انتخاب کرده و خریداری نمایید، باید به مورد استفاده خود توجه کنید. در نتیجه، پروفیلی که بیش‌ترین تناسب را با مورد استفاده شما داشته باشد را خریداری نمایید.

 

 

لوله های فولادی موجود در مجموعه آهن 118

صنعت ساختمان سازی امروزه با توجه به گسترش و توسعه در فروش محصولات آن، پیشرفت زیادی کرده است. از این رو استفاده و فروش مصالحی که در این صنعت کاربرد دارند افزایش یافته است. به همین دلیل فروشگاه آهن 118 با هدف فروش بسیاری از مصالح ساختمانی و صنعتی که در جنس های متنوعی از جمله فلز ، آهن ، و مفتول می باشند، فعالیت خود را در سال 1386 آغاز کرد.

اما با گذشت زمان و گسترش مجموعه خود توانست در سال 1392 با جذب نیروهای متخصص تر و حرفه ای تر فروشگاهی اینترنتی با راندمان کاری بالا تاسیس نماید و در این سال فعالیت حرفه ای خود را آغاز نمود. اکنون پس از گذشت بیش از 10 سال با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه فروش محصولاتی مانند انواع میلگرد از جمله میلگرد آجدار و ساده ، پروفیل ، و انواع لوله همچون لوله گالوانیزه و لوله مانیسمان به نامی آشنا و سایتی معتبر در عرصه آهن آلات تبدیل شده است.

مجموعه آهن 118 با سابقه ای که تا کنون از طریق اعتماد مشتریان به خود جلب کرده است، قصد دارد با کارشناسی و بررسی اگاهانه از نیاز امروز بازار خرید و فروش در فضای مجازی، این مجموعه را به شرکتی معتبر در ارائه خدماتی متمایز با شرکت های عمرانی و ساختمانی، انبوه سازان، سازمان ها، و ارگان های دولتی و خصوصی تبدیل نماید.

کیفیت بالا و منطبق با استاندارد های جهانی، پرسنل متخصص و مجرب، احترام به اصول مشتری مداری و تولید و فروش بر مبنای نیاز های جامعه صنعتی از مهم ترین نقاط برجسته مجموعه آهن 118 است. همچنین پذیرش اختصاصی مشتریان و ارائه محصول با کیفیت بالا، قیمت مناسب و وجود تنوع محصول همراه با انعطاف پذیری در فروش، این مجموعه را از سایر مجموعه های مشابه متمایز نموده است و موجب شده تا همواره پاسخگوی نیاز های بازار داخلی و خارجی باشد تا از این طریق نیز بتواند در رشد و پیشرفت کشور و صنعت خرید و فروش آهن آلات نقش موثر و ویژه ای داشته باشد.

محصولات آهن 118 دارای تنوع بالایی در کاربرد می باشد که شامل انواع لوله های فلزی و فولادی از جمله لوله گالوانیزه ، لوله صنعتی ، لوله مانیسمان و.. می شود.

تاریخچه لوله و استفاده از لوله های فولادی به اوایل دهه 1800 میلادی باز می گردد که ماده اصلی آن از متریال فولاد می باشد. به زبان ساده، لوله فلزی قطعه ای استوانه ای شکل و توخالی است که در سیستم های لوله کشی به منظور انتقال مایعات، گازها و گاها جامدات کاربرد دارد. به عبارت دیگر وسیله ای جهت حفاظت مواد داخل لوله از محیط بیرونی آن است. لوله های فلزی و فولادی در انواع مختلف تولید می شوند که دسته بندی آن ها به شرح زیر است:

·         لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه انواعی از لوله های فلزی می باشند که توسط فلز روی که به صورت مذاب می باشد پوشانده شده اند. این پوشش بر روی لوله های گالوانیزه سبب جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی آن ها می شود، از این می توان نتیجه گرفت مقاوت این لوله ها بسیار بالا می باشد. از این لوله در تجهیزات تهویه مطبوع، سیستم آبرسانی منازل و گلخانه ها ، دکل های مخابراتی کابل برق و.. اشاره کرد. لوه گالوانیزه در بعضی موارد جهت تخلیه فاضلاب به کار می رود، اما در حالت کلی اصلی ترین کاربرد ان جهت انتقال آب و گاز و یا در گلخانه می باشد.

·         لوله سیاه

لوله سیاه به ان دسته از مقاطع با آلیاژ کربن اطلاق می گردد که بر خلاف لوله های گالوانیزه هیچ پوششی بر روی آن قرار نگرفته است. به دلیل سطح تیره رنگ این نوع لوله ها که از طریق اکسید شدن آهن بر روی آن ایجاد شده است، به ان لوله سیاه گفته می شود.

از لوله سیاه در مواردی که نیاز به مقاومت بالا در برابر فشار دارد نمی توان استفاده کرد اما استفاده از آن ها در ساخت سازه های فلزی، جهت انتقال مایعات و گاز ها رایج می باشد.

·         لوله مانیسمان

لوله مانیسمان لوله بدون درز و بدون برش است که هیچ نوع جوشکاری بر روی آن صورت نگرفته است و در اصطلاح به ان لوله سیمی لس گفته می شود. این لوله ها در مواردی استفاده می شود که عملیات تحت فشار و دمای بالا قرار گیرد. که دلیل آن قابلیت دوام بالای این نوع لوله می باشد. و ساختار و مقاومت یکنواختی که این محصول دارد در محیط هایی با خورندگی بالا قابل استفاده می باشد.

·         لوله داربستی

لوله داربستی از ابتدای تمدن بشری استفاده شده است تا ساخت بنا های بلند را امکان پذیر سازد. این نوع لوله ها قابلیت تحمل بار با وزن بالا را دارا می باشند و در واقع نسبت به باز گسترده وزنی مقاوم هستند. این نوع لوله ها در دو نوع درز دارد  وبدون درز موجود می باشند که نوع بودن درز ان از ایمنی بیشتری برخوردار است.

لوله های داربستی به دلیل مصرف بالایی که در ساختمان سازی و پروژه های ساخت و ساز دارد، نیاز به یک راهنمای خرید و مشاوره دارد. بنابراین برای خرید لوله داربستی مناسب، باید با توجه به محل مورد استفاده خود، جنس و اندازه این محصول، آن را انتخاب نمایید. و نکته مهم تری که باید در نظر داشته باشید سلامت فیزیکی این محصولات است؛ زیرا داربست به طور مستقیم با جان افراد در ارتباط است و کوچکترین اشتباه می‌تواند خسارات غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد. از این رو نیاز است که با مشاواران و متخصصان مجموعه آهن 118 در این خصوص خرید انواع لوله ها مشورت کرده و با توجه به اطلاعاتی که این مجموعه در اختیار شما عزیزان قرار می دهد، محصول مورد نظر خود را به صورت اصولی تهیه نمایید.

جهت خرید شما عزیزان، مجموعه آهن 118 این امکان را فراهم آورده است که پیش از خرید بتوانید با کارشناسان فروش این مجموعه از طریق شماره تماس 02137924 در ارتباط بوده تا بتوانید از مشاوره رایگان آن ها نیز بهره مند شوید.

قیمت مناسب نبشی، ناودانی و سپری در فروشگاه اینترنتی آهن 118

نبشی ، ناودانی و سپری از اجزای مهم در صنعت فلزی به شمار می آیند، که از آن ها در ساخت و ساز، معماری، ماشین‌سازی، خودروسازی و بسیاری از صنایع دیگر به کار می‌روند. این محصولات به دلیل خصوصیات مکانیکی، ساختاری و استحکام‌بخشی که دارند، در ایجاد اتصالات، سازه‌ها و قطعات مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

1 . نبشی (L-Profile): نبشی‌ها شکل حرف “L”انگلیسی را دارند و دارای دو پره (پا) عمودی و افقی هستند. این نوع پروفیل در ایجاد اتصالات، تقسیم‌بندی‌ها، قطعات سازه‌ها و سیستم‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در ایجاد گوشه‌های ساختمان، تقسیم‌بندی‌های داخلی و خارجی، قطعات فلزی ساختمانی و

2 . سپری (T-Profile): سپری ها شکل حرف “T” دارند و دارای پره عمودی (سر) و پره افقی (تیر) هستند. این پروفیل‌ها به عنوان تیرهای فولادی کانالی، سازه‌های پشتیبانی، اتصالات، قطعات ساختمانی و در صنایع مختلف به کار می‌روند.

3 . ناودانی (U-Profile): ناودانی ‌ها شکل حرف “U” دارند و دارای دو پره عمودی و یک پره افقی در وسط هستند. این نوع پروفیل‌ها به عنوان تیرهای فولادی کانالی، سیستم‌های پشتیبانی، قطعات ساختمانی و مکانیزم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربردهای اصلی این پروفیل‌ها به شرح زیر است :

ساخت و ساز: نبشی، ناودانی و سپری در ساخت و ساز به عنوان اجزای اساسی در سازه‌ها، اتصالات، تیرهای پشتیبانی و تقسیم‌بندی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معماری: این پروفیل‌ها در طراحی و ایجاد جزئیات معماری مانند گوشه‌ها، پله‌ها، پنجره‌ها و درب‌ها استفاده می‌شوند.

ماشین‌سازی و خودروسازی: در صنایع ماشین‌سازی و خودروسازی، این پروفیل‌ها در ساخت قطعات، بسترهای تثبیتی و مکانیزم‌های مختلف استفاده می‌شوند.

صنایع دریایی: در ساخت سفینه‌ها، قایق‌ها و تجهیزات دریایی، این پروفیل‌ها به عنوان اجزای مهم استفاده می‌شوند.

صنایع نفت و گاز: در ساخت تجهیزات نفتی و گازی، این پروفیل‌ها به عنوان اجزای تثبیتی، پشتیبانی و اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صنعت برق و الکترونیک: در ساخت تابلوها، رک‌های تجهیزات برقی و الکترونیکی، این پروفیل‌ها برای ایجاد بسترهای نصب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صنایع کشاورزی و معدنی: در ساخت تجهیزات کشاورزی مانند چرخ‌های تراکتورها، و تجهیزات معدنی مثل نوار نقاله‌ها از این پروفیل‌ها بهره‌برداری می‌شود.

صنعت غذایی و تغذیه: در بخش‌هایی از صنعت غذایی مانند تولید ماشین‌آلات و تجهیزات تغذیه، این پروفیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صنعت داروسازی و آرایشی: در ساخت تجهیزات تولید و بسته‌بندی محصولات دارویی و آرایشی از این پروفیل‌ها استفاده می‌شود.

تجهیزات ورزشی و بازی‌ها: در تولید تجهیزات ورزشی مانند ورزشگاه‌ها، پارک‌ها و بازی‌های کودکان از این پروفیل‌ها استفاده می‌شود.

صنعت خودروسازی: در ساخت بخش‌های مختلف خودروها مانند شاسی، قطعات اتصالاتی و بسترهای تثبیتی از این پروفیل‌ها بهره‌برداری می‌شود.

در نهایت، نبشی، ناودانی و سپری به عنوان اجزای اساسی در انواع صنایع و کاربردهای مختلف به کار می‌روند و به دلیل طراحی و خصوصیات متنوعی که دارند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. انتخاب مناسب این پروفیل‌ها بستگی به نیازهای پروژه و استفاده مورد نظر دارد تا از بهره‌وری و کیفیت مناسب برخوردار شود.

قیمت نبشی، ناودانی و سپری

قیمت این محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارند از جمله نوع مواد، اندازه، ضخامت و استانداردهای مورد نیاز. این موارد می‌توانند در بازارها و تامین‌کنندگان مختلف متغیر باشند. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت‌های این محصولات، بهتر است با تامین‌کنندگان معتبر تماس بگیرید یا در بازارهای مرتبط جستجو کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که قیمت‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند و به تغییرات بازار و عوامل اقتصادی و صنعتی وابسته باشند. مجموعه آهن 118 یکی از تامین کنندگان نامی در حوزه محصولات فولای در ایران است که شما می توانید از طریق وب سایت https://ahan118.com/ و یا شماره تلفن 37924-021 با این فروشگاه در ارتباط باشید.قیمت‌ ناودانی، نبشی و سپری به عوامل متعددی بستگی دارد که می‌تواند تفاوت‌های زیادی در بازار ایجاد کند.

برخی از عواملی که ممکن است بر قیمت‌ها تأثیرگذار باشند، عبارتند از:

1 . نوع مواد: نوع مواد استفاده شده در تولید نبشی، ناودانی و سپری می‌تواند تفاوت‌های قابل توجهی در قیمت‌ها ایجاد کند. مواد با کیفیت و خصوصیات ویژه ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

2 . اندازه و ضخامت: ابعاد و ضخامت محصولات نبشی، ناودانی و سپری نیز بر قیمت تأثیر می‌گذارد. محصولات با ابعاد بزرگتر و ضخامت بیشتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.

3 . استانداردها و مشخصات: مطابقت محصولات با استانداردها و مشخصات مختلف نیز می‌تواند به قیمت تأثیر بگذارد. محصولات با استانداردهای بالاتر ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.

4 . تامین‌کننده: تامین‌کنندگان مختلف می‌توانند قیمت‌های مختلفی برای محصولات ارائه کنند. توافق و همکاری با تامین‌کنندگان معتبر و با تجربه می‌تواند تأثیرگذار باشد.

5 . بازار: وضعیت بازار، عرضه و تقاضا و تغییرات اقتصادی نیز می‌توانند به قیمت‌ها تأثیر بگذارند. تغییرات در بازار ممکن است باعث افزایش یا کاهش قیمت‌ها شوند.

6 . منطقه جغرافیایی: در برخی مناطق، هزینه‌های حمل و نقل و توزیع نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد و باعث تفاوت‌های قیمتی شود.

7 . خصوصیات فنی: خصوصیات فنی محصولات مانند مقاومت مکانیکی، پایداری، ضدزنگ و نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند.

 

خرید انواع ورق و پروفیل فولادی در آهن 118

ورق فولادی محصولی است که از جوش یافتن ذرات آهنی به هم تشکیل می‌شود و در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این ورق‌ها به دلیل خصوصیات فیزیکی و مکانیکی منحصر به فردشان، در انواع مختلف در دسترس هستند. به طور کلی، ورق‌های فولادی به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند: ورق‌های کربنی و ورق‌های آلیاژی.

1 . ورق‌های کربنی: این نوع ورق‌ها حاوی مقادیر کمی از عناصر آلیاژی نظیر آهن، منگنز، گوگرد و فسفر هستند. بسته به مقدار کربن موجود در ترکیب شیمیایی، به چندین دسته تقسیم می‌شوند:

·         ورق‌های کم کربن: با درصدهای کمتر از ۰. ۳٪ کربن، مناسب برای فرآورده‌هایی که نیاز به جوشکاری و انعطاف پذیری دارند.

·         ورق‌های متوسط کربن: با درصدهای کربن بین ۰. ۳٪ تا ۰. ۶٪، مقاومت مکانیکی بالاتری دارند و برای ساخت قطعات مهندسی استفاده می‌شوند.

·         ورق‌های بالا کربن: با درصدهای کربن بیشتر از ۰. ۶٪، مقاومت بسیار بالایی دارند و برای ساخت ابزارهای برش و تراش مناسب هستند.

2 . ورق‌های آلیاژی: این دسته ورق‌ها حاوی مقادیر مشخصی از عناصر آلیاژی نظیر کروم، نیکل، مولیبدن و آلومینیوم هستند. این ورق‌ها به دلیل خصوصیات خاص خود در برابر خوردگی، حرارت، فشار و مقاومت مکانیکی بالا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین، ورق‌های فولادی به انواع دیگری نیز تقسیم می‌شوند از جمله:

·         ورق‌‌گالانیزه گرم: که با پوشش لایه‌ای از روی و کروم بر روی ورق فولادی تولید می‌شوند و در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند.

·         ورق‌های ضد سایش: که به دلیل پوشش‌های خاص خود از سایش و زنگ‌زدگی در شرایط سخت محافظت می‌کنند.

·         ورق‌های نورد سرد: که در فرآیند نورد سرد تولید می‌شوند و برای قطعاتی با دقت‌های بالا استفاده می‌شوند.

در نتیجه، انتخاب و خرید ورق فولادی بسته به نیازهای مورد استفاده و شرایط کاری مشخص می‌شود تا بهترین عملکرد و مقاومت را به ارمغان آورد.

3 . ورق‌های ضد‌آب: این ورق‌ها با پوشش‌هایی از قرقره یا پلیمرهای خاص تولید می‌شوند تا در برابر آب و رطوبت مقاومت داشته باشند. از آن‌ها برای بناها و ساختمان‌ها در مناطق رطوبتی استفاده می‌شود.

4 . ورق‌ گالوانیزه: ورق گالوانیزه با پوشش لایه‌ای از روی و آلومینیوم بر روی ورق فولادی تولید می‌شوند. این پوشش باعث مقاومت بیشتر در برابر خوردگی می‌شود و برای ساخت قطعات خودرو، صنایع بسته‌بندی، و ساختمان‌سازی مناسب است.

5 . ورق‌های آستنیتی: این ورق‌ها حاوی آلیاژهای فولادی با درصدهای بالای کروم و نیکل هستند. آن‌ها در برابر خوردگی و حرارت مقاومت بالایی دارند و در صنایع شیمیایی، غذایی، و پزشکی به کار می‌روند.

6 . ورق‌های کششی بالا: این ورق‌ها با فرآیندهای خاص تولید می‌شوند تا مقاومت به کشش بالایی داشته باشند. آن‌ها برای ساخت قطعاتی که نیاز به تحمل نیروهای کششی زیاد دارند، مانند پل‌ها و سازه‌های فلزی، استفاده می‌شوند.

در ضمن، ابعاد وضخامت ورق‌های فولادی نیز می‌تواند متنوع باشد و بسته به نیازهای پروژه‌ها تنظیم می‌شود. با در نظر گرفتن ترکیب شیمیایی، خصوصیات مکانیکی و مقاومت‌های مختلف، انتخاب نوع مناسب از ورق‌های فولادی به عوامل مهمی از جمله هزینه، کاربردها، و شرایط کاری بستگی دارد.

پروفیل فولادی محصولی است که از ورق‌های فولادی با فرآیندهای خاص تولید می‌شود و شکل‌های مختلف و متنوعی دارد که به عنوان اجزای سازه‌ها و قطعات مختلف در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این پروفیل‌ها به دلیل خصوصیات مکانیکی و ساختاری خود، در ساختمان‌سازی، خودروسازی، صنایع دریایی، ماشین‌آلات صنعتی و بسیاری از بخش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل‌های فولادی معمولاً به دو شکل اصلی تولید می‌شوند: پروفیل‌های عرضه شده با تنهایی و پروفیل‌های ترکیبی که از ترکیب چندین پروفیل یا قطعه کوچکتر تشکیل می‌شوند.

پروفیل‌های فولادی از نظر تولید، مواد و استفاده‌ها به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها عبارت‌اند از:

1 . پروفیل‌های سبکاین نوع پروفیل‌ها اغلب از ورق‌های فولادی با ضخامت کم تولید می‌شوند و به عنوان اجزای سازه‌های سبک، میزها، صندلی‌ها، سیستم‌های تثبیت و... در ساختمان‌ها و محیط‌های دیگر استفاده می‌شوند.

2 . پروفیل‌های سنگیناین نوع پروفیل‌ها دارای ضخامت بیشتری هستند و برای ساختارهای سنگین‌تر مانند پل‌ها، ساختمان‌های بلند، تجهیزات صنعتی و سازه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3 . پروفیل‌های مخصوص: برخی پروفیل‌ها برای استفاده در صنایع خاص طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، پروفیل‌های مورب برای تجهیزات اسکی و ورزش‌های زمستانی، پروفیل‌های مخروطی برای کاربردهای خاص مانند مخازن، و پروفیل‌های مجوف برای استفاده در سیستم‌های انتقال مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4 . پروفیل‌های ترکیبی: این نوع پروفیل‌ها از ترکیب چندین قطعه کوچکتر یا پروفیل‌های معمولی به وجود می‌آیند. این ترکیب‌ها باعث افزایش مقاومت و قدرت باربری پروفیل‌ها می‌شود.

5 . پروفیل‌های ضد حریق: برخی پروفیل‌ها با مصالح و روش‌های خاص طراحی می‌شوند تا در مقابل آتش و حریق مقاومت داشته باشند. این نوع پروفیل‌ها در ساختمان‌ها و اماکنی که به دلایل ایمنی و ضرورت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل‌های فولادی به دلیل مزایایی مانند مقاومت، استحکام، پایداری و طول عمر بالا، به عنوان اجزای اساسی در صنایع مختلف و ساختمان‌ها به کار می‌روند. انتخاب نوع مناسب پروفیل‌ها بسته به نیازهای پروژه و محیط کاری بسیار مهم است تا از بهره‌وری و ایمنی بالایی برخوردار شود. در صورتی که تمایل به خرید پروفیل فولادی با کیفیت بالا از مرجعی معتبر را دارید و یا می خواهید جدید ترین قیمت خرید ورق های فولادی در انواع مختلف را استعلام بگیرید می توانید از طریق آدرس به وب سایت آهن 118 ، https://ahan118.com/ مراجعه فرمایید و یا از طریق تماس با شماره تلفن 37924-021 از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایید.