آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران
آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران

قیمت ورق رنگی، استیل، سیاه و اسیدشویی

 ورق‌های فولادی محصولات پرکاربرد هستند که در صنعت ساخت‌وساز و صنایع دیگر استفاده می‌شود. ورق‌ها دارای انواع مختلفی هستند و هر یک کاربرد مخصوص به خود را دارند. انواع ورق فولادی شامل ورق رنگی، ورق استیل، ورق اسیدشویی، ورق گالوانیزه و... است. این ورق‌ها از جهات مختلف از جمله ضخامت، ابعاد، جنس، کاربرد، روش تولید و... با یکدیگر متفاوت هستند. در این بخش به منظور خرید ورق در خصوص قیمت ورق رنگی، ورق استیل، ورق سیاه و اسیدشویی صحبت می‌کنیم.

قیمت ورق رنگی

ورق رنگی یکی از انواع ورق‌های فولادی است. این ورق از جنس گالوانیزه است. یعنی پایه ساخت ورق رنگی، ورق گالوانیزه است. در فرآیند ساخت ورق رنگی، لایه‌ای از گالوانیزه روی سطح ورق را پوشش می‌دهد. سطح این ورق توسط رنگ الکترواستاتیک پوشانده می‌شود. این رنگ مقاومت ورق رنگی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی را تا میزان زیادی افزایش می‌دهد. از این رو می‌توان گفت مناسب‌ترین ورق در برابر خوردگی ورق رنگی است. از ورق رنگی در صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی، صنایع فلزی مانند بدنه رایانه، ساخت لوازم خانگی، نمای داخلی و خارجی سوله و... استفاده می‌شود. به منظور اطلاع از قیمت ورق رنگی با شماره 02154473 تماس بگیرید.

قیمت ورق استیل

نوع دیگری از ورق فولادی، ورق استیل است. این ورق از عناصر مختلف و متفاوتی تولید می‌شود. بنابراین با ورق‌های دیگر تفاوت هایی دارد. عنصر کربن در ورق استیل، عنصر تعیین کننده آلیاژ است. طوری که اگر کربن موجود در این ورق کم تر از 2 درصد باشد، این ورق تولید می‌شود. ورق استیل از نظر مشخصات فنی دارای تفاوت‌های بارزی با دیگر ورق‌ها است. جهت اطلاع از قیمت ورق استیل در آهن 118 با شماره 02154473 در ارتباط باشید.

قیمت ورق سیاه

نوع دیگری از ورق فولادی، ورق سیاه است. ورق سیاه توسط روش نورد گرم تولید می‌شود. ورق سیاه در میان ورق‌های دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که کاربرد زیادی دارد. به منظور اندازه‌گیری کیفیت ورق سیاه از  شاخص ST استفاده می‌شود که به معنای میزان آلیاژ بکار رفته در آن است. قیمت ورق سیاه با توجه به این عدد شاخص تغییر می‌کند. این ورق به صورت رول یا شیت تولید می‌شود.

قیمت ورق اسیدشویی

ورق اسیدشویی توسط ورق سیاه تولید می‌شود. به منظور تولید این ورق، ورق سیاه در وان اسید غوطه‌ور می‌شود. این فرآیند به منظور رفع لکه و ناخالصی از سطح ورق صورت می‌گیرد. در نهایت ورق اسیدشویی با ظاهر مطلوب‌تر از ورق سیاه تولید می‌گردد. از ورق اسیدشویی در صنایع مختلف از جمله اتومبیل‌سازی، لوله‌سازی و... استفاده می‌شود.

جهت خرید محصولات و مصالح ساختمان‌سازی و انواع ورق از آهن 118 با کیفیتی مناسب و تضمینی با شماره 02154473 تماس بگیرید. 

خرید لوله گالوانیزه، مانیسمان و داربستی

لوله، ابزاری بسیار پرکاربرد است که در صنایع مختلف به منظور انتقال آب، گاز و سایر سیالات از قسمتی به قسمت دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع با کمک لوله انتقال مواد امکان‌پذیر خواهد بود. لوله‌ها در دو نوع پلاستیکی و فولادی یا آهنی تولید می‌شوند. در این میان لوله‌های فولادی کاربرد گسترده‌ترین نسبت به نوع پلاستیکی دارند. لوله‌های فولادی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و کاربرد هر یک با دیگری متفاوت است. در این بخش قصد داریم در مورد خرید سه لوله پرکاربرد فولادی یعنی لوله گالوانیزه، مانیسمان و داربستی صحبت کنیم.

خرید لوله گالوانیزه

یکی از انواع لوله‌های فولادی، لوله گالوانیزه است. این لوله در طی فرآیند گالوانیزاسیون تولید می‌شود. یعنی سطح این لوله توسط روی پوشش داده می‌شود و در واقع گالوانیزه می‌شود. فرآیند گالوانیزاسیون سبب می‌شود لوله گالوانیزه در برابر خوردگی و آسیب مقاومت مطلوبی داشته باشد.

لوله گالوانیزه در دو نوع آهنی و فولادی تولید می‌شود. تفاوت بین این دو در خصوص شکل ظاهری و وزن آن هاست. به طوری که لوله گالوانیزه فولادی ظاهری براق‌تر و وزن سبک‌تری دارد. همچنین لوله گالوانزه دارای طول عمر زیادی است. از طرفی می‌توان این لوله را بازیافت کرده و مجددا استفاده کرد. این لوله‌ها به عنوان لوله آبرسان در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید لوله مانیسمان

لوله مانیسمان، لوله بدون درز نام دارد. از ویژگی‌های بارز این لوله می‌توان به مقاومت عالی و استحکام فوق‌العاده اشاره کرد. دسته‌بندی لوله مانیسمان بر اساس رده آن تعیین می‌شود. رده لوله مانیسمان بیانگر وزن، قطر و ضخامت این لوله است. همچنین از نظر مقاومت نیز با یکدیگر فرق می‌کنند. رایج‌ترین آن‌ها لوله مانیسمان رده 40 و رده 80 است. لوله مانیسمان رده 40  نسبت به رده  80  مقاومت بالاتری دارد. از این رو در خطوط آتش‌نشانی و برج‌ها استفاده می‌شود. لوله مانیسمان رده 80 وزن و ضخامت بالاتری دارد.

خرید لوله داربستی

لوله داربستی لوله‌ای  فلزی است که با دیگر لوله‌ها متفاوت است. از این لوله به منظور نگهدارنده سازه و ساختمان استفاده می‌شود. به طور کلی جنس لوله داربستی از فلز است. در زمان ساخت یک سازه، این لوله‌ها امکان دسترسی به نقاط دشوار را فراهم می‌کنند. لوله‌های داربستی در دو نوع سبک و سنگین وجود دارند. از مشخصات این لوله می‌توان به قطر خارجی 48/3 میلی‌متر، ضخامت دیواره 3.2 میلی‌متر و طول 6 متر اشاره کرد.

جهت خرید انواع لوله‌های فولادی، ورق، پروفیل، تیرآهن و... با شماره 02154473 در ارتباط باشید و از آهن118 باکیفیت‌ترین محصولات را خریداری کنید. 

آشنایی با ورق گالوانیزه و ورق روغنی

ورق یکی از محصولات فولادی است که در صنایع مختلف به صورت مستقیم یا غیرمستقیم کاربرد دارد. از ورق در صنایع مختلف از ساخت و تولید لوازم خانگی گرفته تا صنایع پتروشیمی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. این محصول دارای انواع مختلفی است. انواع ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق رنگی، اسیدشویی و... به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بخش قصد داریم در خصوص آشنایی با ورق گالوانیزه و ورق روغنی مطالبی را ذکر کنیم. به منظور خرید و آشنایی با این محصول با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه که با نام آهن گالوانیزه نیز شناخته می‌شود، به ورق‌های فولادی گفته می‌شود که با دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می‌شوند. در تولید ورق گالوانیزه، سطح ورق گالوانیزاسیون می‌شود. یعنی یک لایه نازک فلز روی سطح ورق را پوشش می‌دهد. این فرآیند سبب افزایش مقاومت ورق می‌شود. در نهایت ورق گالوانیزه در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم می‌شود.

ورق گالوانیزه از ویژگی‌های زیادی برخوردار است. هزینه نگهداری و تعمیر این ورق مقرون به صرفه است. از طرفی این ورق با شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگار است. از دیگر ویژگی‌های ورق گالوانیزه قابلیت جوشکاری این ورق است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت ورق گالوانیزه فرم‌دهی و شکل‌دهی مطلوبی داشته و دارای ظاهری براق و باکیفیت است. از ورق گالوانیزه در ساخت انواع مخازن ساکن و متحرک، تانکرها، سقف و بدنه سالن‌های بزرگ، ساخت لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه، ساخت تابلوهای برق شهری و صنعتی و... استفاده می‌شود.

آشنایی با ورق روغنی

 نوع دیگری از ورق، ورق روغنی است. به این ورق، ورق نورد سرد نیز گفته می‌شود. چرا که فرآند تولید این ورق به صورت نورد سرد است. ورق روغنی دارای ظاهری مطلوب و سطحی صاف و یکنواخت است. از ویژگی‌های بارز این ورق می‌توان به شکل‌پذیری مطلوب و همچنین مقاومت عالی در برابر کشش اشاره کرد. در ساختار این ورق از آلیاژ کربن، منگنز، سیلیسیوم، فسفر، گوگرد و کروم استفاده می‌شود.

به طور کلی ورق‌های روغنی دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس درصد کربنی که دارند دسته‌بندی می‌شوند. از آنجایی که ظاهر این ورق بسیار مطلوب است بنابراین در موارد مختلفی از آن استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای این ورق استفاده در صنعت خودروسازی، تولید فیلترهای خودرو، گل‌گیر خودرو، لوله اگزوز، ساخت لوازم برقی مانند یخچال فریزر، فر، اجاق گاز و.... است.

به منظور خرید و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ورق و سایر محصولات دیگر با آهن118 در ارتباط باشید. به منظور تماس با این مجموعه با شماره 02154473 تماس بگیرید. 

مشخصات انواع تیرآهن

تیرآهن به عنوان مقطع فولادی بسیار مهم در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی، کاربرد زیادی دارد. اصلی‌ترین وظیفه تیرآهن تحمل تنش‌های حاصل از نیروهای وارد شده به سازه است. تیرآهن دارای انواع مختلفی است. این محصول در واقع نوعی پروفیل است. انواع تیرآهن شامل IPE، H و لانه زنبوری است. قیمت تیرآهن بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود اما مهم‌ترین فاکتورهای قیمت‌گذاری در تیرآهن، سایز و نوع آن است. به منظور آشنایی با انواع تیرآهن و مشخصات آن در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات تیرآهن IPE

یکی از انواع تیرآهن‌ها، IPE است. این محصول شکل ظاهری شبیه به حرف I دارد. به همین دلیل به آن تیرآهن IPE گفته می‌شود. از مشخصات این تیرآهن می‌توان به ضخامت ثابت آن در سراسر این محصول اشاره کرد. ابعاد و ضخامت بال ابتدایی و انتهایی این محصول یکسان است. این محصول بر اساس استانداردهای اروپایی ساخته می‌شود و ابعاد آن معمولا بین 8 تا 60 سانتی‌متر است. مهم‌ترین کاربرد این تیراهن ساخت خرپا و پل لانه زنبوری در سقف ساختمان است.

تیرآهن هاش یا H

تیرآهن هاش رایج‌ترین نوع تیرآهن است. از این محصول در ساختمان‌سازی به میزان زیادی استفاده می‌شود. تیرآهن هاش با نام بال پهن نیز معروف است. بال‌های این تیرآهن در مقایسه با نوع قبلی از ارتفاع بیشتری برخوردار است. از تیرآهن هاش یا با پهن برای پروژه‌های بزرگ از جمله ساخت سوله، مجتمعات بزرگ تجاری و... استفاده می‌شود. علاوه بر اندازه بال‌ها طول تیرآهن هاش از نوع IPE  نیز بیتر است. تیرآهن H یا بال پهن به دو سبک و سنگین تبدیل می‌شود.

تیرآهن لانه زنبوری

از دیگر انواع تیرآهن، می‌توان به تیرآهن لانه زنبوری اشاره کرد. تیرآهن لانه زنبوری از نظر ظاهری با دیگر تیرآهن‌ها اندکی متفاوت است. در جان این تیرآهن حفره‌های شش ضلعی شبیه به لانه زنبور وجود دارد. به همین دلیل به این تیرآهن لانه زنبوری گفته می‌شود. وجود حفره در جان تیرآهن سبب می‌شود از وزن کمتری برخوردار باشد. از این رو ساخت سازه با استفاده از تیرآهن لانه زنبوری سبب کاهش وزن کلی سازه و در نتیجه ایمنی بیشتر می‌شود.

به منظور خرید انواع تیرآهن با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی با آهن 118 در ارتباط باشید. آهن 118 مرکزی معتبر و مطمئن جهت خرید انواع آهن‌آلات است. به منظور خرید تیرآهن با شماره 02154473 تماس بگیرید. 

کلاف چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد از جمله مهم‌ترین مقاطع فولادی در حوزه ساختمان‌سازی و صنایع دیگر است. وظیفه اصلی میلگرد در واقع جبران ضعف بتن در برابر نیروی کششی است. از این رو در بتن‌ریزی از میلگرد استفاده می‌شود تا این ضعف را پوشش دهد. میلگردها در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شوند و به صورت شاخه و کلاف به بازار عرضه می‌گردد. میلگرد کلاف همانطور که از نامش پیداست حالت پیچیده و کلاف مانند دارد. به میلگرد کلاف وایر رود نیز گفته می‌شود. کلاف زیر مجموعه میلگرد است. کلاف همان میلگردهای با سایز کوچک است که به صورت ساده و آجدار تولید می‌شود. در این بخش در مورد انواع میلگرد کلاف و کاربرد آن صحبت می‌کنیم.

روش تولید کلاف

به منظور تولید کلاف ابتدا در کارخانه نورد، شمش‌هایی که از جنس کربن، سیلیسیوم، فسفر، گوگرد و منگنز هستند را در حرارت بالا قرار می‌دهند. پس از حرارت دیدن به رول‌های رافینگ برده می‌شود. شمش‌ها در طی عبور از غلتک‌ها تغییر شکل می‌دهند و در نهایت قطر آن‌ها کاهش میابد. در نهایت نیز میلگردهای تولید شده به دور حله‌ای پیچیده می‌شوند و سپس به واحد خنک‌کننده منتقل می‌شوند.

کلاف ساده و کاربرد آن

همانطور که گفته شد کلاف‌ها به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می‌شوند. کلاف ساده در واقع محصولیست که از میلگرد ساده تولید می‌شود. به طوری که برای ساخت آن از میلگردهای ساده با ضخامت کم استفاده می‌شود. این کلاف به صورت رول در آمده و روانه بازار می‌شود. از میلگرد کلاف ساده در حوزه ساختمان‌سازی و در صنایع دیگر استفاده می‌شود. چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای کلاف ساده شامل افزایش استحکام سازه‌های بتنی، ستون و دیوارهای آجری، بلوک، استحکام اتصالات گازی، برق و دکل، ساخت پیچ و مهره و... است.

کلاف آجدار و کاربرد آن

نوع دیگری از انواع کلاف، کلاف آجدار است. این محصول از میلگرد آجدار بدست می‌آید. به طوری که در ساخت آن میلگردهای آجدار با ضخامت کم در نهایت به صورت رول در می‌آیند. کلاف آجدار در حوزه ساختمان‌سازی کاربرد بسیاری دارد. از این محصول به منظور افزایش و یا ایجاد استحکام در سازه‌های بتنی، دیوار و ستون‌های آجری، استحکام بلوک، تراشکاری، صنایع الکترودسازی، جوشکاری، فنر و سوپاپ و... استفاده می‌شود.

به منظور خرید انواع میلگرد و محصولات آهن‌آلات با کیفیت تضمینی با آهن 118 در ارتباط باشید. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در این جهت با شماره 02154473 تماس بگیرید و یا به وب سایت آهن 118 مراجعه کنید.