آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران
آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران

کلاف چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد از جمله مهم‌ترین مقاطع فولادی در حوزه ساختمان‌سازی و صنایع دیگر است. وظیفه اصلی میلگرد در واقع جبران ضعف بتن در برابر نیروی کششی است. از این رو در بتن‌ریزی از میلگرد استفاده می‌شود تا این ضعف را پوشش دهد. میلگردها در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شوند و به صورت شاخه و کلاف به بازار عرضه می‌گردد. میلگرد کلاف همانطور که از نامش پیداست حالت پیچیده و کلاف مانند دارد. به میلگرد کلاف وایر رود نیز گفته می‌شود. کلاف زیر مجموعه میلگرد است. کلاف همان میلگردهای با سایز کوچک است که به صورت ساده و آجدار تولید می‌شود. در این بخش در مورد انواع میلگرد کلاف و کاربرد آن صحبت می‌کنیم.

روش تولید کلاف

به منظور تولید کلاف ابتدا در کارخانه نورد، شمش‌هایی که از جنس کربن، سیلیسیوم، فسفر، گوگرد و منگنز هستند را در حرارت بالا قرار می‌دهند. پس از حرارت دیدن به رول‌های رافینگ برده می‌شود. شمش‌ها در طی عبور از غلتک‌ها تغییر شکل می‌دهند و در نهایت قطر آن‌ها کاهش میابد. در نهایت نیز میلگردهای تولید شده به دور حله‌ای پیچیده می‌شوند و سپس به واحد خنک‌کننده منتقل می‌شوند.

کلاف ساده و کاربرد آن

همانطور که گفته شد کلاف‌ها به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می‌شوند. کلاف ساده در واقع محصولیست که از میلگرد ساده تولید می‌شود. به طوری که برای ساخت آن از میلگردهای ساده با ضخامت کم استفاده می‌شود. این کلاف به صورت رول در آمده و روانه بازار می‌شود. از میلگرد کلاف ساده در حوزه ساختمان‌سازی و در صنایع دیگر استفاده می‌شود. چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای کلاف ساده شامل افزایش استحکام سازه‌های بتنی، ستون و دیوارهای آجری، بلوک، استحکام اتصالات گازی، برق و دکل، ساخت پیچ و مهره و... است.

کلاف آجدار و کاربرد آن

نوع دیگری از انواع کلاف، کلاف آجدار است. این محصول از میلگرد آجدار بدست می‌آید. به طوری که در ساخت آن میلگردهای آجدار با ضخامت کم در نهایت به صورت رول در می‌آیند. کلاف آجدار در حوزه ساختمان‌سازی کاربرد بسیاری دارد. از این محصول به منظور افزایش و یا ایجاد استحکام در سازه‌های بتنی، دیوار و ستون‌های آجری، استحکام بلوک، تراشکاری، صنایع الکترودسازی، جوشکاری، فنر و سوپاپ و... استفاده می‌شود.

به منظور خرید انواع میلگرد و محصولات آهن‌آلات با کیفیت تضمینی با آهن 118 در ارتباط باشید. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در این جهت با شماره 02154473 تماس بگیرید و یا به وب سایت آهن 118 مراجعه کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.