آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران
آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران

مشخصات انواع تیرآهن

تیرآهن به عنوان مقطع فولادی بسیار مهم در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی، کاربرد زیادی دارد. اصلی‌ترین وظیفه تیرآهن تحمل تنش‌های حاصل از نیروهای وارد شده به سازه است. تیرآهن دارای انواع مختلفی است. این محصول در واقع نوعی پروفیل است. انواع تیرآهن شامل IPE، H و لانه زنبوری است. قیمت تیرآهن بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود اما مهم‌ترین فاکتورهای قیمت‌گذاری در تیرآهن، سایز و نوع آن است. به منظور آشنایی با انواع تیرآهن و مشخصات آن در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات تیرآهن IPE

یکی از انواع تیرآهن‌ها، IPE است. این محصول شکل ظاهری شبیه به حرف I دارد. به همین دلیل به آن تیرآهن IPE گفته می‌شود. از مشخصات این تیرآهن می‌توان به ضخامت ثابت آن در سراسر این محصول اشاره کرد. ابعاد و ضخامت بال ابتدایی و انتهایی این محصول یکسان است. این محصول بر اساس استانداردهای اروپایی ساخته می‌شود و ابعاد آن معمولا بین 8 تا 60 سانتی‌متر است. مهم‌ترین کاربرد این تیراهن ساخت خرپا و پل لانه زنبوری در سقف ساختمان است.

تیرآهن هاش یا H

تیرآهن هاش رایج‌ترین نوع تیرآهن است. از این محصول در ساختمان‌سازی به میزان زیادی استفاده می‌شود. تیرآهن هاش با نام بال پهن نیز معروف است. بال‌های این تیرآهن در مقایسه با نوع قبلی از ارتفاع بیشتری برخوردار است. از تیرآهن هاش یا با پهن برای پروژه‌های بزرگ از جمله ساخت سوله، مجتمعات بزرگ تجاری و... استفاده می‌شود. علاوه بر اندازه بال‌ها طول تیرآهن هاش از نوع IPE  نیز بیتر است. تیرآهن H یا بال پهن به دو سبک و سنگین تبدیل می‌شود.

تیرآهن لانه زنبوری

از دیگر انواع تیرآهن، می‌توان به تیرآهن لانه زنبوری اشاره کرد. تیرآهن لانه زنبوری از نظر ظاهری با دیگر تیرآهن‌ها اندکی متفاوت است. در جان این تیرآهن حفره‌های شش ضلعی شبیه به لانه زنبور وجود دارد. به همین دلیل به این تیرآهن لانه زنبوری گفته می‌شود. وجود حفره در جان تیرآهن سبب می‌شود از وزن کمتری برخوردار باشد. از این رو ساخت سازه با استفاده از تیرآهن لانه زنبوری سبب کاهش وزن کلی سازه و در نتیجه ایمنی بیشتر می‌شود.

به منظور خرید انواع تیرآهن با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی با آهن 118 در ارتباط باشید. آهن 118 مرکزی معتبر و مطمئن جهت خرید انواع آهن‌آلات است. به منظور خرید تیرآهن با شماره 02154473 تماس بگیرید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.