آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران
آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران

انواع پروفیل های مورد استفاده در ساختمان سازی

پروفیل های ساختمانی به آن دسته از پروفیل ها گفته می شود که در صنعت ساختمان سازی از ان ها بهره گرفته می شود. به عنوان مثال این محصولات در ساخت درب و پنجره های آلومینیومی خانه ها سهم به سزایی دارد. پروفیل های ساختمانی شامل چند شکل می باشند، که از جمله آن ها می توان به پروفیل هایی با سطح مقطع دایره مانند لوله ، پرفیل های مقاطع باز مانند: نبشی ، ناودانی و سپری اشاره کرد.

لوله، انواعی از پروفیل ها می باشند که با سطح مقطعی دایره شکل و با جنس های مختلف از جمله گالوانیزه، آهنی، آلومینیوم، فولادی، پلی اتیلن و.. می باشد. این استوانه های توخالی طویل در انواع گوناگون جهت کاربرد های مختلف از جمله انتقال مایعات و سیالات مورد استفاده قرار می گیرند.

نبشی نوعی پروفیل ساختمانی پر کاربرد است که دارای انواع مختلفی است. این محصول از نظر شکل به صورت L  شکل و V شکل در بازار موجود است.

ناودانی از انواع پروفیل های ساختمانی و صنعتی پر کاربرد است که از نظر شکل ظاهری، نحوه تولید و نوع استاندارد انواع متفاوتی دارد. شکل سطح مقطع این نوع پروفیل به صورت U با بال های مساوی می باشد.

سپری از انواع پروفیل های ساختمانی و صنعتی است که دارای سطح مقطعی T شکل می باشد. از این رو به آن پروفیل T شکل نیز گفته می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.