آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران
آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران

میلگرد چیست؟ آشنایی با انواع میلگرد و کلاف

میلگرد چیست؟ آشنایی با انواع میلگرد و کلاف

از جمله محصولات فولادی پرکاربرد به ویژه در صنعت ساختمان سازی، میلگرد است. میلگردها قطعات آهنی طویل هستند که به دو صورت ساده و آجدار و کلاف تولید می‌‌شوند. هر کدام از انواع میلگرد دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده و در موارد مختلفی استفاده می‌‌شود. به منظور آشنایی با انواع میلگرد با ما همراه باشید.

میلگرد ساده چیست؟

اولین نوع میلگرد، میلگردهای ساده هستند. میلگرد ساده با نام A1 نیز در بازار شناخته می‌‌شود. میلگرد ساده دارای سطحی صاف و یکدست است و هیچ برآمدگی روی سطح خود ندارد. این محصول مقاومت کمتری نسبت به میلگرد آجدار دارد. از این رو به منظور عملیات جوشکاری و آهنگری استفاده می‌‌شود.

میلگرد آجدار چیست؟

نوع دیگری از میلگردها، میلگرد آجدار است. میلگرد آجدار بر خلاف میلگرد ساده بر روی سطح خود دارای برآمدگی هایی به نام آج است. مقاومت این میلگردها در مقایسه با میلگرد ساده بیشتر است. از این رو از میلگرد آجدار در ساختمان سازی استفاده می‌‌شود.

کلاف ساده چیست؟

میلگردها به طور کلی در دو نوع به بازار عرضه می‌‌شوند. به صورت شاخه و کلاف. میلگردهایی که به صورت شاخه عرضه می‌‌شوند حالتی صاف و و طویل دارند و به منظور ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. اما میلگردهای کلاف که خود دارای دو نوع کلاف آجدار و کلاف ساده هستند، پس از تولید به دور دستگاهی پیچیده شده و حالت کلاف می‌‌گیرند. کلاف ساده همان میلگرد ساده است. بنابراین بر روی سطح خود  هیچ برآمدگی ندارد.

کلاف آجدار چیست؟

میلگرد کلاف آجدار، از میلگرد آجدار تولید می‌‌شود. این محصول بر روی سطح خود برآمدگی هایی به نام آج دارد و معمولا کاربرد گسترده تری نسبت به نوع ساده دارد.

به منظور خرید و اطلاع از سایر مشخصات انواع میلگرد به وب سایت آهن 118 مراجعه نمایید. همچنین به منظور دریافت مشاوره رایگان با شماره 02154473 در ارتباط باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.