آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران
آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران

آشنایی با نبشی، ناودانی و سپری


نبشی، ناودانی و سپری، سه مورد از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنایع مختلف هستند. این محصولات دارای انواع مختلفی بوده و به صورت پروفیل تولید می‌شوند. به منظور ساخت درب و پنجره کاربرد زیادی دارند. این مقاطع به ظاهر ساده، کاربرد مهمی دارند که در ادامه در مورد هر یک توضیح می‌دهیم.

نبشی چیست؟

از جمله مقاطع فولادی نبشی‌ها هستند. شکل ظاهری آن شبیه به حرف L انگلیسی است.  نبشی‌ها در دو نوع تولید می‌شوند یکی از انواع آن دارای بال‌های مساوری و نوع دیگر دارای بال نامساوی است. در نبشی بال مساوی، دو بعد آن اندازه یکدیگر هستند. نوع بال نامساوی نیز دارای بال هایی با ابعاد مختلف است.

جنس نبشی کربن و استیل است. نبشی‌ها در انواع فابریک و پرسی تولید می‌شوند. در مقایسه نبشی فابریک و پرسی می‌توان گفت نبشی فابریک در مقایسه با نوع پرسی دارای مقاومت مکانیکی ضعیف تری است. از نبشی‌ها به منظور تقویت سازه، مبلمان سازی، تکیه گاه، تولید چهارچوب، استفاده در صنایع مختلف از جمله دکل انتفال نیرو، ماشین آلات صنعت و... استفاده می‌شود.

سپری چیست؟

دومین محصول سپری است. شکل ظاهری سپری شبیه به حرف T بوده و معمولا در ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد. سپری نیز به دو صورت فابریک و پرسی تولید می‌شود. پایه اصلی تولید این محصول بیلت‌های فولادی هستند. از سپری در موارد مختلفی استفاده می‌شود. تولید اسکلت‌های گلخانه، سدسازی، اتصال پل به ستون، ساخت درب و پنجره، تولید سقف و نماهای شیشه ای، سازه‌های فلزی و... از جمله کاربردهای اصلی سپری است.

ناودانی چیست؟

ناودانی نوع دیگری از مقاطع فولادی است. این محصول در دو نوع کربنی و استیل تولید می‌شود. هر یک از انواع این محصول دارای کاربرد مختلفی است. ناودانی بال موازی و ناودانی شیب دار انواع این محصول هستند. شکل ظاهری ناودانی به صورت U  است. قیمت ناودانی بیشتر از قیمت سپری است. از ناودانی به منظور تولید خرپا، تولید تیرها و همچنین به صورت قوطی در ستون‌ها استفاده می‌شود.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت انواع ناودانی، سپری و نبشی با شماره 02154473 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید به سایت آهن118 مراجعه کنید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.