آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران
آهن 118

آهن 118

مرکز اطلاعات و فروش آهن ایران

آشنایی با کاربرد نبشی، ناودانی و سپری

در صنعت ساختمان‌سازی از مصالح مختلفی استفاده می‌شود. یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد نبشی، دیگری ناودانی و در نهایت سپری‌ها هستند. از این مقاطع فولادی به منظور تکمیل سازه به طور گسترده استفاده می‌شود. به منظور ساخت درب و پنجره از نبشی، ناودانی و سپری استفاده می‌شود. در این بخش قصد داریم در مورد کاربرد آن‌ها صحبت کنیم و شما را با این مقاطع فولادی آشنا کنیم.

آشنایی با کاربرد نبشی

نبشی نوعی پروفیل است که مقاطع آن به صورت دو ضلع عمود بر هم است. در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی از نبشی استفاده می‌شود. به منظور خرید و انتخاب نبشی لازم است دو مشخصه را در آن در نظر بگیرید. یکی از آن‌ها اندازه بال و دیگری ضخامت آن است. نبشی‌ها در دو روش پرسی و فابریک تولید می‌شوند. به منظور تولید نبشی پرسی، ورق‌های فولادی با طول 6 متر خم می‌شوند. نبشی‌های فابریک نیز طوری تولید می‌شوند که از همان ابتدا شکل نبشی به خود می‌گیرند. از نبشی‌ها در موارد مختلفی استفاده می‌شود. در صنایع ساختمان‌سازی، صنعت پتروشیمی، اسکلت و قاب‌های ساختمانی، ساخت تیر و ستون و... از این محصول استفاده می‌گردد.

آشنایی با کاربرد ناودانی

ناودانی به پروفیل‌های U شکل گفته می‌شود. این محصول از گالوانیزه، آلومینیوم، کامپوزیت و فولاد تولید می‌شود. در واقع ناودانی‌ها پروفیل‌های مقاطع باز هستند. این محصول از یک سطح افقی به نام جان و دو سطح عمودی به نام بال تشکیل می‌شود. در میان انواع ناودانی، ناودانی که از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود، وزن کمتری داشته و خاصیت شکل‌پذیری مطلوب‌تری دارد. از ناودانی در موارد مختلف از جمله ساخت خودرو، ساختمان‌سازی، ساخت پل‌های فولادی، نمای بیرونی ساختمان، بناهای معماری، ساخت چارچوب و... استفاده می‌شود.

آشنایی با کاربرد سپری

از دیگر مقاطع فولادی پرکاربرد در ساختمان‌سازی سپری است. سپری با نام پروفیل T تولید شده و به بازار عرضه می‌گردد. بال و جان در ساختار این محصول بلند بوده و ظاهر آن را به صورت حرف T در می‌آورد. سپری نیز به دو روش فابریک و پرسی تولید می‌گردد. از سپری معمولا در ساخت درب و پنجره، سدسازی، اسکلت گلخانه ها، ستون و خرپا، نمای شیشه‌ای و... استفاده می‌شود.

آهن118 مرکز فروش انواع نبشی، ناودانی و سپری و سایر مقاطع فولادی با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب است. به منظور خرید انواع محصولات با شماره 02154473 تماس بگیرید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.